Samba a cestina, M$ a tvrde mezery...

Sobota Únor 12 00:54:49 CET 2000

Petr Slansky (slansky na usa.net) wrote:
: na mem serveru s Linuxem bezi Samba 2.0.5a. Je nakonfigurovana, aby
: podporovala cestinu
: client code page = 852
: character set = iso8859-2

To mi neco rika... ;)

: v lokalni siti pak jsou klienti s M$ (W95cz,W98cz), kteri server pouzivaji.
: Ceska jmena se ukladaji korektne. ALE, v nekterch nazvech M$ pouziva znak
: "tvrda mezera". Ten se ulozi spatne a soubor pak nelze prejmenovat, smazat,
: zkopirovat, proste je nepouzitelny.

A mohl byste zjistit jakou ASCII hodnotu ma ta tvrda mezera? Snad to bude
videt pomoci "ls -b". Kdyz ne, urcite to bude videt pomoci "ls | hexdump"
- i kdyz asi ne na prvni pohled. Poslete mi ten vypis.

: V zadnem Czech HOWTO jsem
: odpoved nenasel, prestoze se mi zda ze, je to problem, ktery musi resit
: kazdy spravce serveru se Sambou v CZ...

Omyl. Ja treba jsem na ten problem jeste nenarazil. Kez by firma produkujici
Windows dodavala nejakou poradnou dokumentaci k tomu jak to jejich sdileni
disku funguje. Nedodava. Takze nezbyva nez Sambu vylepsovat metodou
pokus-omyl. Pokud mi poslete tu ASCII hodnotu, muzeme s tim zkusit neco
udelat.

Leos Bitto