nove jadro (Re: Instalace pod kontrolou)

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Neděle Únor 13 10:23:22 CET 2000

On Sat, 12 Feb 2000, P.K. wrote:

> mate na mysli pri make config?

Ja pouzivam 'make menuconfig' - nevim presne jak to vypada pri make
config.

> a odkud zjisti kde jsou ostatni? mam ted na mysli situaci ze : mam
> instalovany RH s jadrem 2.2.12 a bootuju ho z diskety (/boot je hdc5 a / je
> hdc6), ted jsem zkompliloval z RH RPMka jadro 2.2.14, ktere mam jako

Tak by Vam melo stacit mit zakompilovany ovladac pro IDE disky v image.
Jadro ma v sobe napsano kde je root (zmenit se da prikazem rdev) takze
po zkopirovani na disketu (cat bzImage > /dev/fd0) a po startu z diskety
jej zkusi pripojit a kdyz se mu to povede precte si z / dalsi potrebne
informace.

> bzImage tez v /boot, tez jsem tam pretahl dle vasi rady System.map a
> pojmenoval ho system-2.2.14-xxx.map (jako bzimage, nemam to ted pred
> sebou) dal jsem udelal a instaloval moduly. a ted chci abych s stejne
> diskety mohl bootovat to ci ono jadro, pricemz ale na to nove jadro bych

Jestli mate na mysli mit na jedne diskete jedno jadro a na druhe jine,
tak staci vyse uvedeny prikaz copy a pokud se Vam meni root oproti
stavu jak bylo jadro prelozeno tak jeste rdev. Jeste komfortnejsi moznost
je pouzit loadlin - udelate dos bootovacku, na ni kopirujete jadro (jadra
kdyz se jich tasm vejde vic) a loadlin.exe a pak si udelate neco jako
linux.bat kde je zhruba -

smartdrv /C
#loadlin bzimage root=/dev/sda2 ro vga=792 mem=128M
loadlin 22-12-20.vml root=/dev/sda2 ro vga=792 mem=128M initrd=22-12-20.ird

jak vidite da se pak specifikovat mnoho parametru stejne jako pri pouziti
lilo. Pokud si stahnete i nejake DOS utilitky, muzete mit i menu :-)

> jeste rad aplikoval ide patch (muzu to udelat na bzimage?) a potom cely

Rekl bych ze patch se aplikuje na zdrojve kody a pak preklad :-)

> ten disk povesil na jiny radic, takze by z nej bylo hde. pak by ale asi mel
> prekonfigurovat lilo drive nez ho tam povesim. resp budu to muset udelat v
> kazdem pripade, ale ted nevim jestli upravovat oba lilo.conf soubory - tj. ten
> ktery je na diskete v /etc i ten ktery je v /etc na hdc6 a co udelam pote co

Jak na lilo pri botovani z diskety Vam neporadim - lilo je dost silne ale
taky kompilovane - jakmile jde o takovehle 'vylomeniny' pouzivam loadlin.

> tam pridam prisl udaje. dalsi otazka je jestli aplikaci patche (pokud se
> povede) bude jadro videt tez ten hde? to se asi bude muset vyzkouset....

Pokud v jadru bude podpora pro ten konektor ata66 tak by melo videt
disky na nem - zrejme jako hde a hdf . Pak uz jen staci urcit spravne
root partisnu.