nove jadro (Re: Instalace pod kontrolou)

P.K. dok13 na bigfoot.com
Neděle Únor 13 18:11:47 CET 2000

> Ja pouzivam 'make menuconfig' - nevim presne jak to vypada pri make
> config.

ja jsem vlastne delal ted po druhe xconfig, tam bylo vzdycky -y- -n- a v
prostred bud -m- nebo nejaky krizek, ktery ale nesel vybrat

> [...]
> / dalsi potrebne informace.

> tak jsou zaznamenany v /etc/fstab aby doslo k jejich namontovani po
> startu. Kdyz ale prendate disk z hda na hde tak sice muzete urcit
> spravne root pri zavadeni jadra, ale az si bude cist fstab tak tam
> bude mit nespravne udaje, takze vlastne namontuje jen root a to jeste
> readonly. Pokud se v tom stavu dostanete na radku (]#) tak asi budete
> muset remontovat / jako rw pak primontovat zbyle partisny a pokud bude
> vse OK tak to opravit ve fstab.) Kdyby jste se pak chtel vratit nazpet

diky za vsechny informace, snad uz jsem se v tom konecne trochu
zorientoval, ted bych zkusil cely ten postup zrekapitulovat krok za krokem...

1. dam patch ide.2.2.12.19991014.patch do usr/src/linux a pustim na to
cat ide.2.2.12.19991014.patch | patch -p1

2. - make config (xconfig, menuconfig... dle libosti)
    - make dep, make clean, make bzImage
    - kopie bzImage a system.map do /boot
     -make modules_install

3. cat bzImage > /dev/fd0 (udela to bootovaci disk?)

4. pak upravim zaznam v /etc/fstab tak, ze co bylo hdc bude hde, prehodim
disk na hde a nabootuju z one diskety (bude / v tomto pripade rw?)

nakonec bych to chtel upravit tak, abych mohl bootovat bez diskety na
compu ktery budou sdilet jeste NT a M$98, tzn. postup tak jak je popsany
v Linux-NT mini-ht.
predpokladam, ze asi nejdriv budu muset nakonfigurovat lilo tak, aby se
zavadelo bzImage z hde5 (/boot) a teprve potom udelat ten prikaz
# dd if=/dev/hde5 of=/bootsect.lnx bs=512 count=1
abych dostal obraz boot sektoru pro NT loader
akorat ja mam ten drobny rozdil, ze mam /boot v hde5 a / v hde6, zatimco v
tom mini pocitaji ze boot a root bude ve stejne partition, tady si ted nejsem
jistej, jestli peelovat boot sector z hde5 (kde je bzImage) nebo hde6, kde je
root
 dal uz je mi to jasny, ale v casti ohledne konfigurace lilo jeste pomerne
topim, vlaste v tom boot sektoru disku hde5 (nyni hdc5, kde sidli /boot) je
odkaz na umisteni lilo a nikoli jadra, je to tak? umisteni jadra je pak dano
sekcemi v lilo.conf? ale je tento odkaz v boot sektoru absolutni nebo
relativni (tj. ze neni zavisly na tom, na kterem radici je disk povesen)?
pokud je zavisly pak nemuzu asi udelat zmeny v fstab jeste pred tim nez
ten disk fyzicky prehodim, ale az potom, dle postupu, ktery jste nastinil
vyse.. ? a teprve potom tez udelat dd... zaverem jeste drobny dotaz
specificky pro Rh, pro soucasne jadro je v lilo.conf odkaz na initrd. vadi, ze
pro nove bzImage tam nebude?
                                   Petr