nove jadro (Re: Instalace pod kontrolou)

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Neděle Únor 13 18:54:13 CET 2000

On Sun, 13 Feb 2000, P.K. wrote:

> 1. dam patch ide.2.2.12.19991014.patch do usr/src/linux a pustim na to
> cat ide.2.2.12.19991014.patch | patch -p1

snad jo - nezkousel jsem to.

> 2. - make config (xconfig, menuconfig... dle libosti)
>     - make dep, make clean, make bzImage
>     - kopie bzImage a system.map do /boot

napred by jste mel moduly prelozit nez je budete instalovat.

>      -make modules_install

> 3. cat bzImage > /dev/fd0 (udela to bootovaci disk?)

Jo s tim ze / bude tam kde byl root pri prekladu jadra. Takze by jste to
po nakopirovani mel mozna prehodit pres rdev na hdeX

> 4. pak upravim zaznam v /etc/fstab tak, ze co bylo hdc bude hde, prehodim
> disk na hde a nabootuju z one diskety (bude / v tomto pripade rw?)

Ne tak docela - po nabotovani z diskety bude root ro , pak se zacne delat
init a init skripty by mely projit fstab kde je zaznam taky pro root
a podle nej ho 'premontovat' na rw.

> nakonec bych to chtel upravit tak, abych mohl bootovat bez diskety na
> compu ktery budou sdilet jeste NT a M$98, tzn. postup tak jak je popsany
> v Linux-NT mini-ht.
> predpokladam, ze asi nejdriv budu muset nakonfigurovat lilo tak, aby se
> zavadelo bzImage z hde5 (/boot) a teprve potom udelat ten prikaz

Jen aby hde5 nebylo moc 'daleko' - ta partisna musi byt cela dosazitelna
z BIOSu aby lilo ktere pouziva bios volani pro precteni disku a zavedeni
image do pameti je dokazalo precist.

> # dd if=/dev/hde5 of=/bootsect.lnx bs=512 count=1
> abych dostal obraz boot sektoru pro NT loader

No nevim - ja radeji na masine startuji linux z loadlin nebo necham lilo
zapsat do master bootu (ale to pak asi nefunguje s NT). Pokud to ten Vas
dokument rika, tak to snad bude pravda.

> akorat ja mam ten drobny rozdil, ze mam /boot v hde5 a / v hde6, zatimco v
> tom mini pocitaji ze boot a root bude ve stejne partition, tady si ted nejsem
> jistej, jestli peelovat boot sector z hde5 (kde je bzImage) nebo hde6, kde je
> root

Ja si vubec nejsem jistej kterej bootsektor - predpokladam ze se asi mysli
ze si nechate lilo nainstalovat do bootsektoru partisny kde mate root
(obvykle se to dela do masterbootu ale tam je uz NT bootloader) a pak
se pouzije ten sektor - to ktery bootsektor vzit asi zalezi na tom kam
vlastne ten zavadec lilo nainstalujete.

>  dal uz je mi to jasny, ale v casti ohledne konfigurace lilo jeste pomerne
> topim, vlaste v tom boot sektoru disku hde5 (nyni hdc5, kde sidli /boot) je
> odkaz na umisteni lilo a nikoli jadra, je to tak? umisteni jadra je pak dano
> sekcemi v lilo.conf? ale je tento odkaz v boot sektoru absolutni nebo
> relativni (tj. ze neni zavisly na tom, na kterem radici je disk povesen)?

Nejsem si uplne jisty , ale myslim ze je to nejak takhle - lilo si projde
konfigurak a pak si do nejakeho souboru zapise na jakych fyzickych
sektorech lezi image o kterych se konfigurak zminuje a taky prislusne
parametry. Info na kterych fyzickych sektorech lezi onen info soubor si
pak zapise do bootsektoru spolu s vlastnim zavadecem a interpreterem te
konfigurace. Takze pri jakekoliv zmene v lilo.konf nebo prepsani nejakeho
souboru potrebneho pro bootovani je treba lilo aktualizovat .

Kde se ten vlastni bootsektor vytvori zalezi na konfiguraci lilo - pokud
do masterbootu, tak se lilo stane hlavnim zavadecem.

> pokud je zavisly pak nemuzu asi udelat zmeny v fstab jeste pred tim nez
> ten disk fyzicky prehodim, ale az potom, dle postupu, ktery jste nastinil
> vyse.. ? a teprve potom tez udelat dd... zaverem jeste drobny dotaz

No muzete udelat zmeny ve fstab, pak stroj vypnout, disk prehodit a
nabootovat a doufat ze jste nikde neudelal chybu a na nic nezapomnel.

> specificky pro Rh, pro soucasne jadro je v lilo.conf odkaz na initrd. vadi, ze
> pro nove bzImage tam nebude?

Nevadi - to zavadeni pres initrd moc neznam - v tom initrd je ramdisk
ktery se pripoji jako root z nej se nahodi moduly pro hardware a pak
se premotuje root pres ten ramdisk z hdd rovnou rw. Jak se ten initrd
vytvari a jaka je jeho struktura to nevim. Kazdopadne pokud si do jadra
(image) date rovnou drivery pro Vas typ radice , tak to uplne staci.