timserver? co to je?

Petr Soucek petr na ryston.cz
Úterý Únor 15 10:25:23 CET 2000

Pavel Urban wrote:

> Zdravim,
>
> podle kusych informaci, vyrazenych z kolegy, nam bezi na siti jakysi
> demon na synchronizaci casu. Zrejme se jedna o sluzbu, ktera je v
> /etc/services oznacena jako 'timserver' - port 37. Nikdy jsem se s necim
> takovym nesetkal... muzete me nekdo navest na nejakeho demonka ci neco
> podobneho, co by mi umoznilo tuhle sluzbu pouzivat? Kdyby to bylo rovnou
> v rpm, rozhodne bych se nebranil...diky!

Sluzeb pro synchronizaci casu je vice. Server pro sluzbu time na portu
37 je intimed-1.10-10.i386.rpm, klient je treba rdate.

Presnejsi nez protokol time je protokol ntp, pouziva port 123/udp.

Server je xntp3-5.93-13.i386.rpm, klient je soucasti baliku, jmenuje se
ntpdate a slouzi k jednorazovemu nastaveni casu. Pro prubeznou
synchronizaci casu se nainstaluje xntp demon i na na sychronizovany
pocitac - nebo se pouzije ntpdate v cronu, zalezi na pozadavcich, bezici
demon prece jenom sebere nejake zdroje.

Cisla veri rpm jsou z rawhide, ale uvedene baliky jsou soucasti snad
vsech distribuci aspon od RHL5.0 do 6.2.

Zdravi

Petr Soucek