Cestina v ghostscriptu!!!

Michal Krause michal na krause.cz
Středa Únor 16 13:15:41 CET 2000

On 16/02/2000, Michal Rada wrote:

> chtel bych se zeptat na vase zkusenosti s cestinou v ghostscriptu.
>
> Nainstaloval jsem si totiz pocestenou verzi editoru diagramu dia (rpm-ko).
> Tento program umi diagram exportovat do postscriptu.
>
> texty sice ve vyslednem eps zustanou napsane cesky v iso-latin-2 kodovani,
> ale nezobrazi se cesky pri prohlizeni. Problem je totiz v tom, ze ten
> program dia zapise do toho souboru eps nazvy fontu vse jako latin1.
> Nepomuze pritom ani proste nahrazeni latin1 na latin2.
>
>  Jak to tedy vyresit, aby se to zobrazilo cesky?

Problem je v tom, ze ghostscript ma jenom latin 1 fonty. Pokud chcete
tisknout ceskymi, musi to byt Type1 fonty a musi byt vlozeny do PS
dokumentu. Specialne na Diu zabira program Ogonkify, ktery opravuje PS
soubory tak, aby se cestina tiskla dobre. Pokud ogonkify nemate,
hledejte na freshmeatu a2ps a na jeho domovske strance urcite odkaz
najdte (nebo si ho nainstalujte komplet, ogonkify je jeho soucasti).

> Patrne bud sehnat nejake ceske fonty pro ghostscript --- jestli neco
> takoveho existuje, nebo nejaka utilitka, ktera nahradi ceska pismena
> nejake sikovne v postscriptu, treba jako to dela dvips.

Ceske standardni fonty by to vyresily uplne idealne, ale to, co existuje
(zdarma) neni dostatecne pouzitelne. Cert vi proc jsou fonty v latin 1
volne siritelne a v jinych kodovani ne :(

S pozdravem