rozdeleni disku

David Trcka trcka na poda.cz
Pátek Únor 18 08:43:58 CET 2000

On 17 Feb 2000, David Rohleder wrote:

> Tot samozrejme otazka, ale v pripade, ze tam na server bude
> hodne pozadavku, tak je pravdepodobne, ze se neco ocitne ve swapu. Pak
> je samozrejme lepsi, kdyz se dostane stranka rychleji do pameti.

Situace zrejme neni tak cernobila, jak by se na prvni pohled zdalo. Bud je
stroj mene zatizeny, pak se swap temer nepouzije, nebo je hodne zatizeny,
pak by se z nej melo cist co mozna nejrychleji.

Ja vyuzivam (a zatim se mi to subjektivne jevi jako nejrychlejsi) takove
rozdeleni, ze to, kam se pristupuje nejcasteji, mam na vnejsim okraji disku
(myslim tim data, ne swap), co se pouziva nejmene casto, to mam na vnitrnim
okraji, swap mam uprostred, ne proto, ze tam je rychlost prumerna, ale
proto, ze do a z techto mist je odkudkoliv nejkratsi trajektorie (a tim
padem nejmensi cas) pro vystaveni ctecich hlav.

Tato konfigurace predpoklada, ze system vetsinu casu neswapuje a ze ma byt
pokud mozno neznatelne, kdyz zacne lehce swapovat.

Nevim nakolik to odpovida nejakym teoriim, podle mych zkusenosti to bylo
zatim nejrychlejsi.

    David Trcka, network administrator
  PODA s.r.o., Internet Service Provider
Ostrava, 28. rijna 150, The Czech Republic
        Voice/Fax: +420 69 6612600