Athlon, druhe dejstvi

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Pátek Únor 18 16:22:22 CET 2000

On Fri, 18 Feb 2000, Michal Krause wrote:

> Nicmene ted server netuhne, ale obcas (nejvys dvakrat denne) se
> restartne. Natvrdo, bez oopsu uprostred prace, aniz by ubyl nejak extra
> vytizeny. Dan Ohnesorg me nasmeroval na problem napajeni. AMD doporucuje
> pro Athlona minimalne 250W zdroj a ted to jede na 200W. Urcite to zkusim
> vymenit, ale stejne se ptam, jestli nekdo nema s timto nejake
> zkusenosti. Preci jenom mi trosku vrta hlavou, jestli opravdu potrebuje
> tak silny zdroj, kdyz tam ani neni monitor - mozna nejde ani tak o
> vykon, jako o nekolisavost, nebo co ja vim?

Monitor na to nema zadny vliv. Pokud jsem tomu porozumel spravne, tak ten
procesor ma proti intelu vyrazne vyssi odber na 5V (sice bezi na 3.3, ale
to se pro nej pry stabilizuje z petivoltoveho vyvodu). To muze vest za
prve k prehrati zdroje a za druhe, zdroj pracujici na mezi sveho vykonu
nema vystupni napeti az tak dokonale vyhlazene. Spousta certifikovanych
zdroju pro athlon je 300W a rekl bych, ze pro 800 MHz verzi to uz asi bude
tuze nutne.
Resety bych videl jako problem vnejsiho napajeni, malo zatizeny zdroj to
vykryje z kondenzatoru, hodne zatizeny nema kde brat. Pokud tam neni UPS,
tak bych ji skutecne doporucoval. Dobrou UPS jsem uz spravil par
padajicich serveru, kde si nikdo nevedel rady. Pomaha to predevsim v
pripadech, kdy server nekde jinde, treba u dodavatele bezi libovolne
dlouho bez chyby a jak prijde na sve misto tak pada a pada.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Jamese Rustona zabil kulovy blesk. Byla to velka udalost.
Byl po dvaceti letech prvnim obcanem Stonevillu,
ktery zemrel prirozenou smrti.