Synchonni karta Riscom N/2

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Pátek Únor 18 22:18:19 CET 2000

   From: "Dusan Sys" <sys na spk.cz>
   Date: Fri, 18 Feb 2000 10:35:00 +0100

Zdravím,

   > Nemate nekdo drivery pro vyse uvedenou ISA kartu ?. Nemuzu je nikde na
   > netu najit.

ftp://ftp.gin.cz/....

BTW - nechci Vás nějak zrazovat od této karty, ale třeba Vás budou zajímat
moje zkušenosti s ní :-). Sám mám teď jednu na stole kvůli zkoušení, ale spíše
bych doporučil např. kartu cosa (viz www.fi.muni.cz/~kas/cosa). Dnes jsem
stavěl jednu pevnou linku na této kartě a díky Yenyovi to fungovalo ihned na
první pokus i přesto, že providerem fyzického drátu byl Telecom :-) Karta COSA
je českého původu, autor ovladačů je sdílný (alespoň ke mně byl :-))

Ale ještě ad SDL Riscom N2: když jsem včera mluvil s Yenou o nasazení
synchronní karty a ukazoval jsem mu tuhle kartu, nedokázal jsem odolat a
ukázal jsem mu i zdrojáky, které jsou přiloženy k ovladači. No posuďte
sám... Nebudu teď přesně citovat, protože už jsem doma a ovladače jsou na mém
testovacím stroji, ale je tam např. implementován program timeout, který
vypadá asi následovně (hrubě kráceno):

void main()
{
... testování argumentů...
sleep(argv[1])
}

Tedy jedním slovem: autor je *rase.

Další program se jmenuje makedevices. Vytváří speciální zařízení v
/dev. Normální člověk se podívá do MAKEDEV na syntaxi příkazu mknod a použije
je. Ale protože se zřejmě jedná o stejné *rase jako výše, tak zdroják vypadá
takto:

void main()
{
   (for i=0; i<něco, i++)
      system("mknod s parametry")
}

Co dodat? No ještě něco :-) Ještě je tam perlička typu managershell. Takové
jednoduché menu, čekající na příkazy. Po zadání jedničky se děje něco. Po
zadání dvojky něco jiného. A tohle je děláno v C. A ne v shellu. No prostě po
shlédnutí těchto zdrojáků jsem byl autorům vděčný, že si nemusím číst zdrojáky
k vlastním modulům do jádra. Pokud se chcete učit jazyk C pomocí negativních
příkladů, doporučuji právě ovladače a utilitky této karty.

A když už si tak stěžuju, tak ještě něco: zkuste si na webu SDL najít jakýkoli
software... Prostě to nejde. Myslím, že karty této společnosti ač možná vhodné
jsou vzhledem k politice společnosti a neschopnosti jejich programátorů
(resp. autorů ovladačů) nepoužitelné... Ovladače jsou pouze v binární podobě
atd. Používáte někdo tuhle kartu? Můžete mi prosím sdělit Vaše zkušenosti?
Snad jsou lepší než moje :-)
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na inet.cz