Odchozi posta na dialup stanici

Jiri Stepanek jiri.stepanek na atlas.cz
Neděle Únor 20 21:21:52 CET 2000

From: Radim Pavlicek <xpavlic4 na fi.muni.cz>
Subject: Odchozi posta na dialup stanici
> mel bych dotaz ohledne $subject. Mam RH6.1cz a pocitac, na kterem pracuje
> vice lidi. Na Internet se pripojuji modemem jen vecer.
>
> A problem. Potrebuji zajistit, aby kdyz nekdo posle email, tak aby se ten
> email
> a) necyklil, tj aby me(=root) porad nechodily maily "Undeliver"
> b) poslal, az bude pripojeni na internet
>
> To prvni jsem nejak zvladl, spoustim sendmail s parametrem -os. Sice
> nevim, co to je, ale funguje to. To druhe se mi vsak vubec nedari. Nekde
> jsem cetl, ze staci spustit sendmail -q &, ale taky nic. Zacne to vracet
> [...]

Parametr -os znamena queue only mode, takze maily se jen radi do fronty.
Postu je mozno odeslat pomoci sendmail -q, to muzete dat treba do
/etc/ppp/ip-up.
Nyni je potreba upravit sendmail.cf tak aby misto localhost.localdomain
pridaval k adrese volny.cz:

#CE root                --------- tento radek zakomentujte
CM localhost.localdomain
DMvolny.cz

Jeste nastavte smart relaying pres smtp.volny.cz:
DSsmtp.volny.cz

Pokud chcete, aby se k adrese ruznych uzivatelu pridavala jina domenova
jmena, musite pouzit featuru genericstable.
Pokud chcete maily i prijimat, pak si nainstalujte fetchmail.

Jiri Stepanek <jiri.stepanek na atlas.cz, jstep na volny.cz>
student Gymnazia tr. Kpt. Jarose Brno
http://www.jaroska.cz/
At zije Microsoft, ale nekde jinde, treba na Marsu.