mount a dlohe nazvy

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Pondělí Únor 21 07:17:38 CET 2000

> Zdravim vsechny,
> muzete mi prosim poradit, jak v /etc/fstab nastavit mountovani dosovych
> disku, abych zachoval dlouhe nazvy ? Takhle mi to neslo :
> /dev/hda1    /mnt/dos    umsdos
> Kdyz ale zadam z prikazove radky mount /dev/hda1 /mnt/dos, vsechnje OK.
>
> Dik, Tom.

Dobry den,
Dlouhe nazvy dobre funguji, mate-li ty dosovske disky v souborovem formatu
FAT32 (pro linux vfat). Pak by zapis v /etc/fstab mohl vypadat takto:

/dev/hda1   /dos   vfat
codepage=852,posix,iocharset=iso8859-2,quiet,umask=000   0 0

Pak se vam spravne zobrazi dlouhe nazvy i cestinou. Pro presnost jeste
uvedu. ze

msdos - se pouziva pro FAT16 souborovy system (MS-DOS, win3.x), tedy nazvy
8+3
vfat - se pouziva pro rozsireny FAT16 vc.FAT32 (win95/98), dlouhe nazvy
umsdos - se pouziva u nekterych distribuci instalovanych na system FAT, jde
tedy o "unixove rozsireny" FAT system.

protoze v dotazu mluvite o mountovani vice dosovych disku, nemohu poradit
konkretne, protoze neznam souborovy system, ktery vase disky pouzivaji
(umsdos/msdos/vfat ?). Voditkem by mohl byt system, ktery na nich bezi.

S pozdravem
Josef Vogeltanz
Dopravni technika, SKODA a.s. Plzen
mailto:jovogeltanz na dop.skoda.cz