SMTP problemy

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Středa Únor 23 14:09:51 CET 2000

Preji krasny den !

Na nasem fw se objevuji dalsi problemy a proto vas opet prosim o
radu. Nas provider nam zmenil IP adresu a od te doby se nektere veci
chovaji podivne. Napriklad posta (Exim 2.05 #1 (Debian)). Donedavna
chodila k vseobecne spokojenosti. Ted ale zacala zlobit. A to dost
divne :

 - prichozi maily jsou bez problemu (odkudkoliv)
 - odchozi maily do vetsiny domen jsou bez problemu (napr. linux.cz,
ccb.cz, hiero.cz, post.cz, sms.paegas.cz, ips.cz a dalsi)
 - odchozi maily do nekterych domen zustavaji viset u nas (napr.
telecom.cz, esab.cz).

V logu se objevuje (u jednoho mailu behem 2 dnu) :

a) cca 20x

2000-02-21 14:43:10 SMTP timeout while connected to mail.esab.se
[192.36.151.132] after sending data block (24564 bytes written)

Toto IMHO znamena, ze behem prenaseni dat padlo spojeni. To se jeste
da pochopit.

b) cca 50x

2000-02-21 14:53:00 Michal.Schlixbier na ESAB.cz: remote_smtp
transport deferred: retry time not reached for any host

Co ta hlaska znamena ? Co mysli tim "any host" ? Nas server je prece
jen jeden. Jestli jsem to dobre prelozil, "prenos SMTP byl odlozen
kvuli nedodrzeni intervalu pro opakovani". Defaultne je nastaveno 15
min, pak nejake prodluzovani, po 4 dnech konec. Je to malo ? Dal jsem
vic, ale hlaseni se opakuje.

V cem muze byt problem ? Exim by mel IMHO vyextrahovat domenu z
adresy, spojit se s prislusnym serverem a presypat na nej data. Ale
proc se s nim nespoji ? Ping na adresu mail.esab.cz jde dobre,
'telnet mail.esab.cz 25' ma taky snahu se mnou bavit. Maji tam
"Lotus Domino Release 5.0.2. Takze IMHO nebude chyba v nedostupnosti
nebo nejakem filtrovani paketu.

Zkousel jsem i psat na adresu Michal.Schlixbier@[192.36.151.132]
(to je IP adresa ESABu), ale vratilo se mi :
    SMTP error from remote mailer after RCPT TO: