SMTP problemy

Petr Cech cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Středa Únor 23 14:18:20 CET 2000

Miroslav BENES napsal:
> Preji krasny den !
> V logu se objevuje (u jednoho mailu behem 2 dnu) :
 b) cca 50x

> 2000-02-21 14:53:00 Michal.Schlixbier na ESAB.cz: remote_smtp
> transport deferred: retry time not reached for any host

to je nzmalni. Fronta se probiha (podle nastaveni) jednou za pul hodiny. A
tohle pise u zprav, kterym jeste nevyprsel timeout na nadlsi pokud o doruceni.
Muze se to stat, kdyz nejakou dobu nesel a timeout nabeh hodne vysoko.
exim -qff nakopne celou frontu nebo vymazani /var/spool/exim/db

> [...]
> 'telnet mail.esab.cz 25' ma taky snahu se mnou bavit. Maji tam
> "Lotus Domino Release 5.0.2. Takze IMHO nebude chyba v nedostupnosti
> nebo nejakem filtrovani paketu.
>
> Zkousel jsem i psat na adresu Michal.Schlixbier@[192.36.151.132]
> (to je IP adresa ESABu), ale vratilo se mi :
>     SMTP error from remote mailer after RCPT TO:
>     <Michal.Schlixbier@[192.36.151.132]>:
>     host [192.36.151.132] [192.36.151.132]:
>     554 Relay rejected for policy reasons.
>
> Tohle hlaseni se objevilo hned. Takze se nas a jejich server spojily,
> pokecali si a jejich to odmitnul prijmout. Ale proc se takhle

Casem ...

> A jak se pocita retry interval ? Kdyz bude nastaven na 15 minut a

Podle toho, jak to nastavite:
F,2h,15m; - prvni 2 hodiny to zkousi po 15 minutach
G,16h,2h,1.5; pak pomalu zvysuje interval a koeficientem 1.5
F,4d,8h a az od 16. hodiny do 4. dne to zkousi po 8h

> budu odesilat maily v 12:00 (12:15, 12:30 ..), 12:05 (12:20, 12:35
> ..) a 12:10 (12:25, 12:40 ..), nebude to protistrana brat jako ze ji
> obtezuji kazdych 5 minut ? Jestli ano, jak se da nastavit v Eximu,
> aby vsechny maily pro jednu domenu skladoval a odesilal najednou, aby
> se tohle nestavalo ?

Lze nastavit ruzny timeout pro ruzne domeny.

> Zajimave je, ze tyhle problemy se objevuji az po zmene nasi verejne
> IP. Ale proc ? Zkousel jsem se pomoci nslookup zeptat serveru
> ns.esab.cz na nase udaje a uz jsou v poradku. Takze chybnym / starym
> DNS zaznamem to IMHO nebude.

Koukal jsem se - reverza nejak nejde.

> Dekuji za kazdou pomoc.
>
> P.S. Da se nekde sehnat exim jako RPMko ?

no comment :)

				Petr Čech
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz