Prirucka pro programovani pro X Windows

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Středa Únor 23 17:32:55 CET 2000

On Wed, 23 Feb 2000, [iso-8859-2] Ing. Miloslav Ponkrác wrote:

>Dekuji za jasne a nazorne vysvetleni.
>
>Nejde mi o to, kreslit okenka, apod. Nepotrebuji ted momentalne zadnou
>aplikaci pod X napsat. Chci jenom pochopit, co se tam (programatorsky) deje.
>Je mi jasne, ze vyssi uroven typu menu, posuvniky apod. jsou zalezitosti
>okenniho manazeru.

Nikoliv wokeniho manazeru, ale prislusneho "widget set", coz
je knihovna.

Windowmanagery se staraji o umistovani oken, jejich dekoraci
a podobne.

>A vubec, existuje nejaky standard v X pro praci s menu apod. Je vubec mozne
>napsat aplikaci tak, aby mi pracovala zaroven pod nekolika manazery?
>
>Miloslav Ponkrac

Zaroven pod nekolika manazery ano, ale pokud byste chtel
psat pod nekolika widget-sety, musel byste mit nejaky
"wrapper", tj. knihovnu, se kterou by komunikoval vas
program a ktera by poustela ruzne jine knihovny, podle toho,
jak by byla skompilovana. Bohuzel o nicem takovem nevim.
(Ale existuji projekty, ktere umoznuji tvorit programy pod
ruznymi platformami - tj. napr. Gtk+/Mac/M$Win )

--
Petr Tomasek, http://www.etf.cuni.cz/~tomasek/

Zavrete okna! -> http://www.alt-f4.cz/