Cesky tisk - uvaha

Cejka Rudolf cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Čtvrtek Únor 24 07:51:55 CET 2000

Pavel Janik ml. <Pavel.Janik na inet.cz> wrote:

> tak to asi nechápu - aby moje aplikace mohla být zobrazena (či "vytištěna" :-)
> na X serveru, musí být slinkovaná s libX11. Pokud není, nemůže s X Window
> komunikovat a tudíž není možné ani nic vytisknout. Je to tak? Asi si
> nerozumíme...

Skoro to tak je. Ale on i ten tisk probiha stejnym zpusobem, jako
komunikace s X Window - musi byt zachovana sitova transparence.

Zakladnim principem X Print Extension je totiz to, ze aplikace nemusi
pro tisk pouzivat zadne specialni prikazy, ale uplne stejne vykreslovaci
prikazy, jako pro normalni zobrazovani. A z duvodu sitove transparence
jsou vsechny tyto prikazy prevadeny knihovnou X11 na X protokol, ktery
cestuje bud na normalni X server (treba display cislo 0), nebo
k tiskovemu serveru Xprt (treba display cislo 1).

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science