Cesky tisk - uvaha

Vladimir Michl Vladimir.Michl na seznam.cz
Pátek Únor 25 07:10:16 CET 2000

On Thu, 24 Feb 2000, Ing. Miloslav Ponkrác wrote:

> No, treba v tom, ze kdyz pouziji LOCALE*, tak si nejsem uz ani jisty, jestli
> funkce standardni knihovny C pracuji v anglictine, nebo v jazyku nastavenem
> pomoci LOCALE*. Proste nikdo mi nezaruci, jestli printf nezacne tisknout
> realna cisla s desetinnou teckou, nebo carkou, protoze je to zrovna
> nastaveno na cestinu.

To bych netvrdil. Pokud si clovek nastavi setlocale(LC_ALL, "C"), tak vzdy
vi jak se to bude chovat a pokud nastavuje setlocale(LC_ALL, "") tak musi
pocitat s tim, ze se to bude chovat jak ma nastavene uzivatel. Navic
behem behu programu lze chovani take menit pomoci setlocale. Takze staci
urcit jak se v jakych situacich program mam chovat a podle toho nastavit
locale.

> Je tu sice implementace, ale neni tu jednotnost!!! Neni tu standard!!! Nekde
> neni psano, ze standardni knihovna C bude ci nebude pouzivat nastaveni
> locales a lisi se pripad od pripadu.

To nechapu. Pokud se budeme bavit o glibc, tak ta vzdy pouziva locales,
je veci pouze spravce, jestli to funguje. Jinak pri startu jakehokoliv
programu je locale nastaveno na C.

Vladimir Michl
*  Name:    Vladimir Michl                                           *
*  E-mail:  Vladimir.Michl na seznam.cz                                 *
*  Web:     http://www.penguin.cz/~michlv                            *
*  Tel:    +420/68/5391545                 Work: 068/5711292         *
*           068/5391545                          Czech Republic      *