Potize s instalaci driveru pro SB live v Corel linux

Vlasta Sliz sliz na kpgroup.cz
Pátek Únor 25 09:16:40 CET 2000

Zdravim.
omlouvam se za mozne nepresne popisy, ale jsem novacek, co se Linuxu tyce.
Asi pet dni zapasim s distribuci od Corelu. Pomalu se mi dari tento system
konfigurovat, ale ted jsem narazil na problemy, ktere nejsem zatim schopen
odstranit.
Stahl jsem si Alsa driver pro zvukovku SB Live!
Postupoval jsem podle navodu v install, musel jsem editovat soubor makefile,
protoze v nem byla zadana jina cesta k souboru version.h
To se mi podarilo a po prikazu make mi po nekolika minutach bash napsal
"Driver Compiled Successfully."
Po zadani make install se na konci objevila hlaska "error - invalid path" a
dal uz jsem s tim nepohnul.
muze mi nekdo poradit, co delam spatne?

A jeste neco.
Mam dva modemy, pujceny externi Well 56 kbps a svuj interni ISA PnP Rockwell
33.6.
Zatimco externi modem rozjedu bez potizi, interni neresponduje.
Je pripojen na COM3, ale pokud v konfiguraci nastavim tento port, program
hlasi -sorry, modem is bussy.
Pokud ale zadam jiny port napriklad COM1 napise to Modem ready, vysle to
serii AT prikazu, ale modem nebeha, je to jasny, protoze na COM 1 mam mys.
Jak mam prinutit Linux, aby akceptoval interni modem na tretim seriovem
portu? (neni to winmodem)

A do tretice.
Mam grafarnu 2The Max 3DFx Voodoo Banshee 16 MB. Linux ji ovsem nadetekoval
jako  generic SVGA. Sice mi dovoli zvolit treba truecolorovou barevnou
hloubku, ale podle vizualniho dojmu se mi zda, ze to nebeha tak, jak ma.
Nekde v adresari /bin jsem nasel konfiguracni nastroj pro nastaveni typu
grafiky mysi, tiskarny atd.
Spustil jsem jej, objevila se hlaska "is this reconfigure?", tak jsem dal
yes a spustil se ovladaci panel, kde jsem chipset Banshee nasel.
Nastavil jsem jej a testartoval X Server.
Od te doby mi X window uz nenastartoval podarilo se mi najet pouze do
konzole a pokud se o to pokusim prikazem startx, objevi se pouze blikajici
konzole, ktera se da pouze restartovat.  Jak mam nastavit grafiku, aby mi
nastartoval linux v graficke
podobe?
Na strankach http://linux.3dfx.com jsem nasel neco jako drivery ve formatu
RPM package, ale system mi to nevzal, slo to pouze programem alien prevest
do formatu *.deb, ale dale jiz nevim, co s tim.
Podle popisu na strankach 3DFx by to mel byt driver, ktery ma udajne vyuzit
i hardwarovou akceleraci.
Poradi nekdo?

--
S pozdravem

Vlastislav Sliz
mistr provozu pripravna hmot, lisovna a tocirna
Karlovarsky porcelan a.s. (http://www.dolphin.cz/thun/)
zavod 02 Nova Role
zamestnani: sliz na kpgroup.cz
soukromy: vsliz na atlas.cz