Potize s instalaci driveru pro SB live v Corel linux

Petr Cech cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Úterý Únor 29 20:47:22 CET 2000

Vlasta Sliz napsal:
> Zdravim.
> omlouvam se za mozne nepresne popisy, ale jsem novacek, co se Linuxu tyce.
> Asi pet dni zapasim s distribuci od Corelu. Pomalu se mi dari tento system
> konfigurovat, ale ted jsem narazil na problemy, ktere nejsem zatim schopen
> odstranit.
> Stahl jsem si Alsa driver pro zvukovku SB Live!
> Postupoval jsem podle navodu v install, musel jsem editovat soubor makefile,
> protoze v nem byla zadana jina cesta k souboru version.h

ALSA pouziva autoconf, takze pomoci ./configure se nadetekuje nainstalovany
software, umisteni kernelu ... Je potreba mit nainstalovano libc6-dev.
Chtelo by to nainstalovat kernel-headers-2.212 (myslim), mely by tam nekde
byt a zkontrolovat, ze je ten ./configure opravdu nasel
checking for directory with kernel source... /usr/src/linux
a pak kam je chce dat. To cislo by melo bys shodne s uname -r
checking for directory to store kernel modules... /lib/modules/2.2.15pre10/misc

> To se mi podarilo a po prikazu make mi po nekolika minutach bash napsal
> "Driver Compiled Successfully."
> Po zadani make install se na konci objevila hlaska "error - invalid path" a
> dal uz jsem s tim nepohnul.
> muze mi nekdo poradit, co delam spatne?

malo informaci.  Co presne pise?

> A jeste neco.
> Mam dva modemy, pujceny externi Well 56 kbps a svuj interni ISA PnP Rockwell
> 33.6.
> Zatimco externi modem rozjedu bez potizi, interni neresponduje.
> Je pripojen na COM3, ale pokud v konfiguraci nastavim tento port, program
> hlasi -sorry, modem is bussy.
> Pokud ale zadam jiny port napriklad COM1 napise to Modem ready, vysle to
> serii AT prikazu, ale modem nebeha, je to jasny, protoze na COM 1 mam mys.
> Jak mam prinutit Linux, aby akceptoval interni modem na tretim seriovem
> portu? (neni to winmodem)

Je ttyS2 inicializovano. viz /etc/serial.conf

> [...]
> hloubku, ale podle vizualniho dojmu se mi zda, ze to nebeha tak, jak ma.
> Nekde v adresari /bin jsem nasel konfiguracni nastroj pro nastaveni typu
> grafiky mysi, tiskarny atd.
> Spustil jsem jej, objevila se hlaska "is this reconfigure?", tak jsem dal
> yes a spustil se ovladaci panel, kde jsem chipset Banshee nasel.
> Nastavil jsem jej a testartoval X Server.
> Od te doby mi X window uz nenastartoval podarilo se mi najet pouze do
> konzole a pokud se o to pokusim prikazem startx, objevi se pouze blikajici
> konzole, ktera se da pouze restartovat.  Jak mam nastavit grafiku, aby mi

Nejlepe zpatky, jak byla. Tahle karta je podporovana az od verze 3.3.6.
Znovu spustit ten konfiguracni nastroj a nastavit SVGA server nepomuze?

> Na strankach http://linux.3dfx.com jsem nasel neco jako drivery ve formatu
> RPM package, ale system mi to nevzal, slo to pouze programem alien prevest
> do formatu *.deb, ale dale jiz nevim, co s tim.
> Podle popisu na strankach 3DFx by to mel byt driver, ktery ma udajne vyuzit
> i hardwarovou akceleraci.
> Poradi nekdo?

dpkg -i ten.deb. Nebo nejlepe z nej rozbalit ten X server (bude to neco jako
XF86_...) a nakopirovat treba do /usr/local/bin a zeditovat /etc/X11/Xserver
prepise se umisteni toho serveru. Je to hned prvni radka.

				Petr Čech
P.S. three down. Finished.
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz