Cesky tisk - uvaha (dlouhe)

Ing. Miloslav Ponkrác ponkrac na peregrius.cz
Pátek Únor 25 11:28:50 CET 2000

MP> Prominte, ale chce se mi rici neco hodne sprosteho. Copak nechapete, ze
MP> situace v cestine je prave takova, jaka je, protoze si _leckdo_ vymysli
MP> standardy, ktere dodrzuje jen on sam, pripadne mala hrstka vernych?

PK>Tak moment. Vyse pisete, ze zadne nejsou. Tady ze jsou, ale ze je jich
moc
PK>a nikdo je nedodrzuje.

Podle me situace, kdy je prilis mnoho standardu se rovna situaci, kdy neni
zadny standard. Za standard povazuji neco jednotneho.

MP> A _nikdo_ neda dohromady uplny komplexni standard resici vsechny
zakladni
MP> aspekty lokalizace pro Unix.

PK>Aha. Takze nikdo zadny standard nemuze nikdy vymyslet, ergo zadny nikdy
PK>nebude existovat. Leda by snad spadnul z nebes. :)

Moje veta byla myslena v minulem case. V soucasne dobe jsem nevidel snahu o
takovouto aktivitu v komplexnejsim meritku.

MP> A ten nekdo musi mit take silu dobry standard prosadit trochu
MP> globalneji. A ze standard lokalizace by mel resit trochu vic, nez
MP> jenom tisky.

PK>Tak pred chvili to byl nikdo a ted je to zas nekdo. Ted uz tomu vubec
PK>nerozumim. :)

Ja myslim, ze je to jasne. A pokud pisu nejasne, tak se omlouvam, ale
nebudeme se tu hadat o slovicka.

PK>No a kdyz jsem to tak pekne strhal, tak abych taky napsal neco
PK>konstruktivniho. Zkusim rict jinak, na co jsem narazel. Kdyz mate dojem,
PK>ze neco neni nebo je spatne, tak udelejte sam neco pro to, aby to
PK>bylo dobre, bud vlastnima rukama, nebo motivujte nekoho jineho, financne
PK>ci jinak. Pokud ani jedno z toho neudelate, tak si nestezujte.

To, co rikate bych rad udelal. Apeluji tady na lidi, i na vas, aby z mnoha
standardu se udelal jeden standard. Aby si kazdy nahrabal na svem pisecku a
myslel trochu dale.

Miloslav Ponkrac