ipchains, squid a ip traffic limiting

Martin Kejik kejik na fnusa.cz
Pondělí Únor 28 17:22:40 CET 2000

> To je trochu krute ich takto odstrihnut. Spravodlivejsie by bolo dat
> ich poziadavkam nizsiu prioritu (len ich trochu pribrzdit). Da sa to
> v Squid-e?

Odstrihnuti bylo narizeno vedenim, takze se s tim neda nic delat. A
zpomalovani neni reseni, jde nam o to, aby kdyz uzivatele natahaji moc
obrazku ,,nahych slecen'':-) meli po zbytek dne utrum.
Nevim o tom ze by squid umel nejak snizovat prioritu jednotlivych uzivatelu.

> Mame 8kB/s linku. Je mozne squid celoplosne obmedzit napr. na 7kB/s,
> aby mi ostalo aspon 1kB/s na ostatne sluzby? Pozn: Masina so Squidom
> nie je router.

Mozna by to slo resit pres rshaper. Ten funguje jako shaper ale naopak -
omezuje prichozi pakety. Takze nastavit squid aby sel pres rshaper device.
Ale pokud by jste chtel omezovat vice klientskych PC - 200 a vice - nevim,
nevim, asi by to byla dost zatez.

S pozdravem

Martin Kejik
kejik na fnusa.cz