ANNOUNCE: dbMan 0.1.0

Karel Zak - Zakkr zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Únor 29 15:08:42 CET 2000

On Tue, 29 Feb 2000, Milan Sorm wrote:

> Tue, Feb 29, 2000 ve 12:34:09PM +0100 Karel Zak - Zakkr napsal:
> # > ano, bohuzel zatim to kurzory, funkce, ulozene procedury apod. high-tech
> # > veci nebere. ale je to v planu. primarne to bylo urceno lidem, co pouzivaji
> # > Oracle, protoze nemaji napr. historii v sqlplus apod.
> #
> #  A nejen Oracle ale PostgreSQL ma (a budou pribyvat) "high-tech veci".
>
> Ja tvrdim prave opak. Zakladni Oracle NEMA zadne high-tech veci. Tohle je
> navic univerzalni, zadne pgAdmin, myAdmin, oraAdmin atd....

 Univerzalni SQL = SQL92 pro vetsinu sveta. (a to neni jen SELECT/INSERT/
DELETE...). Tim "high-tech" jsem alespon ja nemyslel, zadne specifika.

> #  Proc to vlastne nejde, problem perlu to prece nebude, nebo to nejak
> # rozdeluje druhy dotazu? IMHO mi to prijde trochu "blbe", ocekaval bych
> # obecny pristup k dotazu, ktery bud neco vrati nebo nevrati, aby frontend
> # premyslel nad tim co je to za dotaz je dost limitujici. (Tedy
> # jedna-li se o standardni query, ktere jsou jen retezcem bez nejakych
> # dalsich pozadavku na fronend<->backend komunikaci).
>
> Tohle zvlada zadavani prikazu a jejich provadeni asi na urovni sqlplus +
> neco navic. Ja osobne jsem kurzory nezkousel. Nechapu tedy, co predchozi
> [...]

 No basnik chtel rict: ze napr. ceckova knihovna a klient na ni postaveny
nemusi vedet, ze existuje napr. prikaz DECLARE, proste vezmou co user napise
a poslou to serveru a zobrazi vysledek. To ale dbman neudela. Tak jsem se
ptal proc, jaky vidi dbman rozdil mezi FETCH a SELECT. Napr. ceckova knihovna
zadny. Me to jen prekvapilo, tak se ptam cim to... :-)

   							Karel