ANNOUNCE: dbMan 0.1.0

Milan Sorm xsorm na informatics.muni.cz
Úterý Únor 29 15:33:48 CET 2000

Tue, Feb 29, 2000 ve 03:08:42PM +0100 Karel Zak - Zakkr napsal:
#  Univerzalni SQL = SQL92 pro vetsinu sveta. (a to neni jen SELECT/INSERT/
# DELETE...). Tim "high-tech" jsem alespon ja nemyslel, zadne specifika.

Dobre, je _relativne_ univerzalni k tomu, co se dnes na trhu nabizi.
High-tech je cokoliv vyssi nez zakladni SELECT/INSERT/UPDATE/DELETE. Prima
podpora pro high-tech je tam jen ohledne transakci.

# > Tohle zvlada zadavani prikazu a jejich provadeni asi na urovni sqlplus +
# > neco navic. Ja osobne jsem kurzory nezkousel. Nechapu tedy, co predchozi
# > odstavec hovori.
#
#  No basnik chtel rict: ze napr. ceckova knihovna a klient na ni postaveny
# nemusi vedet, ze existuje napr. prikaz DECLARE, proste vezmou co user napise
# a poslou to serveru a zobrazi vysledek. To ale dbman neudela. Tak jsem se
# ptal proc, jaky vidi dbman rozdil mezi FETCH a SELECT. Napr. ceckova knihovna
# zadny. Me to jen prekvapilo, tak se ptam cim to... :-)

No dbMan ma predepsane prikazy, jejichz vystup zobrazi tabulkou. Ostatni jen
provede. Je pravda, ze nyni je tam SELECT|DESCRIBE|SHOW, tedy musim tam
jeste pridat FETCH.

Jinak samozrejme dbMan posle _jakykoliv_ prikaz serveru. Otazkou je, jestli
jej bude zobrazovat.

--milan