Xwindows a prepinani rezimu

Miroslav Petricek mpe na atlas.cz
Sobota Leden 1 16:11:42 CET 2000

"J. Fikker" wrote:

> Dnes jsem si nainstaloval Linux RedHat 6.1 CZ, ktery distribuuje spolecnost
> ComputerPress. Po spusteni systemu Xwindows prikazem startx se mi spusti
> GNOME, ale pouze v rozliseni 640x480. Toto rozliseni nelze zmenit
> (Ctrl+Alt+Plus/Minus), prestoze jsem pri instalaci nastavil vice rezimu. Kde
> muze byt problem?

Predpokladam, ze mate podporovanou grafickou kartu a spravne vybrany
Xserver.
Rozliseni se nastavuje v souboru /etc/X11/xf86config

Pravdepodobne mate  na konci souboru sekci podobnou teto:

Subsection "Display"
        Depth       16
        Modes       "640x480" "800x600" "1024x768"
        ViewPort    0 0
EndSubsection

Tento zapis znamena, ze server se nastartuje v rozliseni 640x480 (16b) a
pomoci Vami zminenych klaves dovoluje prepinani do vyssich rozliseni.

Zrejme chcete pouzit primarne 1024x768. Muzete toho dosahnout tak, ze
vymazete nadbytecne rezimy ze seznamu, nebo jen zmenite jejich poradi.
Prostredni radek by pak vypadal

        Modes       "1024x768" "800x600" "640x480"

Pozn. Sekci "Display" muzete mit v souboru xf86config vice. Kazda z nich
je prirazena pro jiny Xserver. Pokud nevite ktery server pouzivate, muzete
jednoduse zmenit vsechny sekce.

--
/*
  . Miroslav Petricek  mpe na atlas.cz   .