OT [Was Re: head obracene]

Pondělí Leden 3 23:11:23 CET 2000

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek (pajasoft na fonet.cz) wrote:
: > > > neznate nejakou utilitu ktera udela to co head ale obracene ? -
: > > > tedy chci preskocit prvnich xx radek ve vypisu.
: > >
: > >       tail v kombinaci s wc?
: >
: > Cekal jsem kdo prvni napise podobny nesmysl. Nechcete si treba jit zazadat
: > o praci k Microsoftu? Tam sice unixove utility ze zasady nepouzivaji,
: > ale premysleji presne takhle. ;-)
:
: 1. Uznavam, ze jsem neznal 'skrytou' moznost programu tail, kdo zna?
: 2. info tail mi hned na zacatku rekne:
: 	tail' prints the last part (10 lines by default) of each FILE; it
: 	reads from standard input if no files are given or when given a FILE of
: 	'-'.
: 3. man tail hned na zacatku rekne:
: 	tail - output the last part of files

Vsak ja vam taky nevycitam ze o tom tailu nevite.

: 4. Skutecne znate vsechny moznosti, vsechny switche atd. vsech UNIX
: prikazu?

Ne, neznam.

: Ja ne, pouzivam standardni a pouzivam je na to k cemu jsou urceny,

A evidentne zapominate premyslet o tom co to ve skutecnosti znamena.
Hlavne kdyz to dava spravne vysledky. To je prave to co mi pripomina
strategii vetsiny produktu firmy Microsoft.

: opravdu nevim, co pri nestandardnim pozadavku puvodniho
: zadavatele, bylo chybne za predpokladu, ze wc pocita tak jak ma a tail
: bere radky od konce?

Ano, vase reseni bude fungovat, o tom neni pochyb. Ale uz na prvni
pohled je velice neefektivni. A to vazne nemluvim jen o tom ze pousti
o jeden proces vice.

: S MS to IMHO nema co delat, tajemstvim uspechu je
: nalezt pouzitelne reseni, ktere lze dale optimalizovat a ne zatuhnout
: uplne a nevedet si rady...

To vase reseni nelze dale optimalizovat, od zakladu je spatne vymyslene.
Nikdy se s nim pri urezavani maleho poctu radku z velkeho souboru
nedostanete na lepsi slozitost nez trojnasobne zpracovani celeho souboru.
Jednoduchym nahlednutim lze zjistit ze optimalni reseni vyzaduje pouze
jedno projiti celeho (potencialne velice velkeho) souboru. Nejsem ochoten
akceptovat slozitejsi reseni, natoz abych se ho odvazoval publikovat.

: 5. Dam ruku do ohne ze drive tuto moznost tail nemel a ze existuji
: UNIXy, ktere to nemaji z distribuce dodnes...(zadavatel nerekl, ze ma
: nejnovejsi textutils a ze pracuje na Linuxu), coz se o wc a tail rici
: neda...

No vsak ja taky o tom tailu nevedel. Na tuto vec jsem uz mnohokrat
pouzil sed a ten je uplne vsude.

Leos Bitto