linux meni cas

David Sauer davids na penguin.cz
Úterý Leden 4 14:16:58 CET 2000

    SK> Mel jsme podobny problem v Debianu.  Ale ume to delal script v
    SK> /etc/init.d/hwclock.sh Lidi uz totiz nevedi, co by si
    SK> vymysleli. Kdyz jde system dolu, tak se do /etc/adjtime ulozi
    SK> nejake hodnoty. Pri stratu se tyto hodnoty prictou k hodnotam casu
    SK> z cmosky. Nejhorsi je, ze se pri restartu ulozi do cmosky takto
    SK> upraveny cas. A tak to jde porad dokola. Pry to ma slouzit k
    SK> zpresneni hodin, ale mne se timto zpusobem zacal cas predchazet o
    SK> nekolik hodin.  Pomoc byla jednoducha, upravil jsem script hwclock.

/etc/adjtime je ke korekci systematicke chyby hodin v CMOS. Me to delalo
problem na RH do doby, nez jsem si vsimnul, ze hwclock z nejakeho duvodu
pouziva locales, tedy pokud upravite cas ze shellu, pouzije se pro zapis
desetinych cisel carka (,) (samozrejme pro cs ev. cs_CZ locale). Korekce
 se provadi ze startovacich skriptu, kde neni nastaveno ceske prostredi
 (LC_ALL, LANG ...) a proto cteni cisel nefunguje spravne - ocekava se
desetina tecka.
  Muze to byt tenhle problem ?

Jo, bylo by mozne zjistit, kdy se v DEB presne zapisuje do
/etc/adjtime? Propada mi ponekud nesmyslne zapisovat pri ukonceni systemu -
v tu dobu preci nemate presny cas.
Informace o pouziti /etc/adjtime jsou v hwclock(8).
--
* David Sauer, student of Czech Technical University
* electronic mail: davids na penguin.cz (mime compatible)