OT [Was Re: head obracene]

Zbynek Vyskovsky rat na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Úterý Leden 4 17:38:25 CET 2000

 Zdar,

On Tue, Jan 04, 2000 at 12:34:56PM +0000, Leos Bitto wrote:

> ja se taky nekdy neudrzim a vlezu doprostred threadu aniz bych si ho cely
> precetl, takze si z toho nic nedelej. ;-)

> No prave. Cely tenhle thread je o tom ze z potencialne velice velkeho souboru
> chceme useknout par prvnich radku. Takze "Staci mu pamet na poslednich x radku"
> je dost neskromny pozadavek. To uz bych si na miste toho tailu radsi pamatoval
> jen pozice tech koncu radku, dvakrat to cetl z disku a spolehal na diskovou
> cache co mi poskytuje operacni system.
 Gut, uznavam, ze v tomto pripade by pocet pozadovanych radku nebyl tak uplne
rozumne mala konstanta...

> Neee, prosim ja rikal algoritmus, ne hned straseni perlem! Nu coz, i to
> jsem ale ochoten dekodovat. ;-)
 Clovek vymyslel programovaci jazyky proto, aby mohl zjednodusit a zkratit
zapis algoritmu :-)

> : push(@a, $_) while ($lines-- && <>);
> : while (<>) {
> :   push(@a, $_); shift @a;
> : }
>
> Toto je prvni pruchod.
>
> : print("$_\n") while (defined shift @a);
>
> A toto druhy.
 Tohle bych nepovazoval za druhy pruchod. Stejne tak bys mohl rict o cat, ze
je dvoupruchodovy, protoze jednou ty data cte a jednou zapisuje.

--
		http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~rat/