Nejasnosti okolo CTYPE v cs_CZ

Cejka Rudolf cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Středa Leden 5 11:49:47 CET 2000

Michal Krause <michal na krause.cz> wrote:
> Ne ze bych vedel odpoved, ale zajimalo by me, kde presne je toto
> definovano? Zrejme je to duvod, proc xterm zarputile ukazuje misto tvrde

Jako kde presne je definovane, ze tvrda mezera ma byt tisknutelna?
Mozna to nekde je, ale ve vsem neni mozne stale hledat jen normy
a definice.

Spousta problemu se da resit pouze citem. Nekdo mi vykladal, jaky je
podle neho rozdil mezi soudci v Americe a u nas a proc je nase soudnictvi
tak neschopne - v Americe jsou pry zakony jen voditko, ale hlavni rozum
a zodpovednost za rozsudek ma soudce. U nas se soudci snazi chovat
alibisticky a schovavaji se za zakony a co neni v zakonech, to neexistuje...
Podobny problem vidim napriklad v neochote navrhnout trojpismenne zkratky
v Linuxu v ceske lokalizaci - jako kdyby se nekdo chtel take schovavat
za normami a zbavit se osobni zodpovednosti. A stejne to vidim i
s NO_BREAK SPACE: Pokud nekdo chce, aby aplikace tento znak nesmely
tisknout, at tedy priznak PRINT nastaven neni (jako je tomu dosud).
Pokud vsak vsichni citi, ze to je sileny nesmysl, necht nekdo zacne
bojovat za zmenu. A ja to nebudu - to je prace toho, kdo je autorem
ceskych lokalizaci. Rekneme, ze jsem prave poslal bug-report.

> mezery vyplneny obdelnicek, i kdyz ve fontu je tento znak definovan
> spravne (tedy jako prazdny).

To je nutne vyzkouset, ale nedivil bych se.

PS: Ve FreeBSD a Solarisu je tisknutelnost
povolena, v Linuxu a Irixu je zakazana.

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science