Dual boot

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Čtvrtek Leden 6 06:41:49 CET 2000

> Mám na PC Windows 98. Nyní jsem si nainstaloval do jiné partišny Linux a
> teď
> bych potřeboval vyřešit duální bootování, abych si mohl zvolit, jaký OS
> budu
> chtít. Do MBR se nainstaloval zavaděč LiLo. Prý je ho nutné nějak
> nakonfigurovat, ale nepodařilo se mi zjistit, jakým způsobem.
>
> Díky za odpovědi
> Jiří Kožnar

Pokud jiz mate v MBR LILO, predpokladam ze vam jiz uspesne zavadi linux a
nyni se jedna o ty win98. Najdete si v /etc script lilo.conf, otevrete jej v
nejakem editoru a doplnte toto:

 other = /dev/hda1   # tento oddil obsahuje Win98
            label = w98
            table = /dev/hda
            rewrite-table
kde "other" zacina dalsi sekci v tomto scriptu a zaroven ukazuje partisnu
na, ktere win98 mate.
"label" znaci nazev, ktery zapisete pri volbe zavadeni Win98 za vyzvu LILO:
Promenna "table" je pro zavadeni jineho systemu. Urcuje zarizeni, na kterem
je umistena tabulka oddilu (partition table) daneho systemu. (/dev/hda1 jsem
uvedl jako priklad, musite uvest skutecne oznaceni podle toho, kde win98
mate)
Prikaz "rewrite-table" zpusobi, ze, je-li zvolen dany oddil, prepise se
tabulka oddilu (partition table) tak, aby tento oddil byl aktivni.
Po upravach script ulozite a do radku napisete "lilo", cimz se lilo zapise
do MBR s novymi parametry.

S pozdravem
Josef Vogeltanz
Dopravni technika, SKODA a.s. Plzen