Y2K na 486 & Award BIOS

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Leden 6 08:23:24 CET 2000

Preji krasny den !

Jak jste si uz urcite nekde vsimli, nektere starsi mainboardy
(konkretne 486 a Award BIOSem z 1994 a 1996) maji problemy s datem.
Po rucnim nastaveni zobrazi 1996/2096 nebo podobny nesmysl. Co s tim?

a) nepouzivat tyto stroje. Ale to by bylo skoda.

b) synchronizovat cas po nabstartovani. Jednoduche, ucinne, ale ne
univerzalni.

c) prinutit kernel, aby nacital / ukladal cas do RTC posunuty.

Ano, c) je spravne. (neni to muj napad - viz archiv konference).
Ale jak to udelat konkretne ? Zasahnout jednorazove do zdrojaku jadra
by sice slo, ale neni to ono. Napadlo me, ze by nebylo spatne, aby se
v jadru objevila volba, ktera by to resila univerzalne. Tj. aby
kernel kompilovany s touto volbou sam poznal (napr. podle casu
modifikace nejakeho souboru), ze ma v RTC posunuty o 5 (10, .. X) let
zpatky a ze se ma podle toho zaridit pri nastavovani / cteni casu.
Bohuzel se necitim natolik zkuseny, abych to dotahl do podoby
nejakeho konkretniho patche.

Mohl by se toho ujmout nekdo zkusenejsi ?

Predem diky.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s