Y2K na 486 & Award BIOS

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pátek Leden 7 06:50:42 CET 2000

> Toto je bohuzial pristup, ktory je dost nebezpecny. Dodavat
> cokolvek do jadra musi mat velmi padny dovod ...

Me to puvodne pripadalo jako padny duvod.

> Je jasne, ze dvojriadkova uprava nie je prilis
> nebezpecna, ale pokial nie je vazny dovod davat
> nieco do jadra, skutocne by to tam ist nemalo.

A jde vazny duvod nebo ne ? Vase argumenty jsou logicke, ale puvodne
mi to pripadalo trochu jinak. A taky proto o tom debatujeme.

> Ked sa cas raz nastavi niekde na zaciatku bootovania
> v nejakom rc skripte, aplikacie sa tym taktiez nemusia
> zaoberat.

To je pravda. Ja to tady resim podobne - pri startu synchronizuje cas
s jinym strojem na siti. Ale slo mi o to, aby se takto vyresily
vsechny zavadne stroje.

> BTW, pozrite si volbu --badyear v hwclock - nie je to
> nahodou presne co potrebujete?

Bohuzel man o teto volbe mlci (RedHat 6.1cz, util-linux-2.9o-13,
hwclock 2.4c/util-linux 2.9n). Od ktere verze je to dostupne a co to
umi ?

> Pri instalaci RH se treba nabizi, ze hw-hodiny pobezi v "Anglickem"
> case a budou se pri startu prepocitavat do nasi timezony. ( vase
> timezone nebude -1 hodina, ale +10 let :-)

Pak by to ale chtelo nastavit, ze timezona je +0100 a aby ten druhy,
"opravny" posun byl skryty.

> No, CMOS hodiny v lokalnom case a posahany rok v CMOS hodinach
> je v principe ta ista situacia, nie?

Ne. O lokalnim casu se aplikace muze dozvedet (a muze to i
potrebovat). Kdyz je ale posahany (a umyslne posunuty) letopocet,
zadne aplikaci do toho nic neni.

Takze kdyz to shrnu : Davat takovou opravu do kernelu neni dobry
napad. Uznavam, ze mate pravdu. Ale co s tim ? Jake je jine
jednoduche a univerzalni reseni ? Sikovne nastavit hwclock ? Od ktere
verze ma umet volbu --badyear ? A co to pak presne umi ? Pouzivate to
nekdo ? Predpokladam, ze nikdo z vas nepodlehl natlaku, aby si kvuli
takove prkotine upg hw a nakoupil nova Win, jak nam bylo ze vsech
stran vnucovano. Mimochodem na siti mame takovych stroju pozehnane,
ale nastesti jde o Novellacke klienty, kteri se po prihlaseni
synchronizuji.

> No a proc neupgradovat BIOS...?

Protoze se jedna prevazne o 486, u kterych je BIOS bud neni flash
nebo by se stejne tezko shanel. Na takovem krapu mi bohate staci
presvedcovani, ze dva SIMMy 8 MB maji da dohromady 16 a ne 3.8 MB.
Laborovat s BIOSem bych si tam uz stejne netroufal.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s