Problemy s jednou konkretni adresou

Jiri Stepanek jiri.stepanek na seznam.cz
Sobota Leden 8 12:39:40 CET 2000

From: Jirka Kosina <jikos na uvmv.vol.cz>
> Mam bezici linux, za nim (masquerading) sit. Na linuxu bezi squid.
> Jednu chvili byl pokusne v /etc/hosts zaznam, ktery jednu konkretni
adresu
> www serveru odkazoval (dejme tomu www1) na jiny www server (www2).
> Kdyz se tento zaznam odstranil, zacly se dit veci :)
>
> Kdyz z linuxu zkusim vlezt na www1, je to ok.
> Kdyz se natelnetim na squida, a udelam manualni GET www1, je to ok.
> ALE: kdyz pocitace z vnitrni site zkusi vlezt na www1, a to uz primo i
> pres proxy (!), natahne se jim vzdy www2.
>
> Muzete mi nekdo rict, co delam spatne?
> [...]

Podle me je problem v dns.

Pokud nepouzivate dns na lokalni siti:
Upravil jste jen /etc/hosts na jednom pocitaci, ale ne na cele siti. Tim
padem ostatni pocitace spatne resolvuji jmeno www1. Doporucuji pouzivat na
siti dns a ne jen hosts.

Pokud pouzivate dns v LAN:
Je potreba upravit take dns zaznamy, protoze ostatni sitove stanice nemaji
pristup do /etc/hosts na linuxovem serveru.

Toto by melo vyresit problem pro primy pristup. Co se tyce pristupu pres
squida, myslim si ze prohlizece to maji v cache.

Jiri Stepanek <jiri.stepanek na seznam.cz, jstep na volny.cz>
student Gymnazia tr. Kpt. Jarose Brno (http://www.jaroska.cz/)
At zije Microsoft, ale nekde jinde, treba na Marsu.