lpd - ponekud tuhne pri drobnych chybach

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Pondělí Leden 10 14:25:05 CET 2000

Zdravim

zkousim nahradit jedny NT linuxem . Samba pouziva k tisku lpd, tisk je
provaden na dve sitove tiskarny. Pokud nejede jedna z nich je konec -
lpd jde do kytek - respektive ceka a ceka - nefunguje ani druha (funkcni)
tiskarna.

lpq v takovem pripade ceka take , klient ve win posle prikaz sambe (treba
na vypsani prostredku serveru) , samba pro tiskarny spusti lpq a ceka,
taktez ceka klient. Reseni k obnoveni funkce - zastavit sambu, zastavit
lpd , editovat printcap (zakomentovat momentalne nefunkcni tiskarny),
spustit lpd, spustit sambu (tento postup samozrejme nesvedci win klientu).

Pripada mi to dost drsne - treba NT si takove problemy nepripousti a
tisknou na tom co zrovna jede.

Provozujete nekdo sambu na tisky v nejakem vetsim meritku ? - respektive
jak takovy problem resite ? .

Ted jsem treba vyzkousel vytisknout vickrat 7dmi strankovy soubor.
Vysledek - soubor je videt v okne tiskarny ve win, ovsem samba uz si ho
prevzala a predala ho lpd, ten ho poslal printserveru a uz ho nema ve
fronte ale k jeho vytisteni jeste nedoslo.

Pokud v tom okamziku dam smazat z fronty ve win , samba spusti lprm na
prislusny job a tim to hasne - lpd uz ho u sebe nema a lprm zareaguje tim
ze ceka na konec sveta a nic nedela, ceka i samba na lprm a cekaji i
windows. (zajimave je ze ruseny job uz z tiskarny nevyleze ?)
Pokud lprm killnu rucne - vse se zase rozbehne - samba odpovi windows
a ty spravne zobrazi obsah fronty.

Nemate nekdo reseni ? - tohle je dost nepouzitelne. Nejlepsi by bylo,
kdyby to snad spoolovala na tiskarnu pres lpr rovnou samba.