Netscape a sans-serif

Vaclav Blaha vblaha na iol.cz
Pondělí Leden 10 21:07:45 CET 2000

Borek.Lupomesky na ujep.cz wrote:

>    V NS 4.51 (jiny jsem nezkousel) mi pri pouziti ISO-8859-2 fontu mi
> tento z nepochopitelnych duvodu na WWW strankach zobrazuje texty, kterym
> HTML predepisuje font sans-serif, jako neproporcionalni. Pokud mam charset
> nastaveny na ISO-8859-1, zmineny problem nenastava.
>    Co s tim?

nastavovani fontu v netscape chapu asi takto:
pro kazde kodovani (polozka For the Encoding:) se nastavuji dva fonty,
a to Variable Width Font, ktery se vyuziva napr. v beznem textu a nekdy
byva Times, a Fixed Width Font, ktery se vyuziva napr. mezi <PRE> a
<PRE> a v ruznych inputech apod. a nekdy byva Courier (pojmy
proporcionalni/neproporcionalni radsi pouzivat nebudu, protoze v nich
mam zmatek. ale tipl bych si, ze neproporcionalni znamena fixed width).
tyto dva fonty by mely byt v danem kodovani (netscape je nabidne samo).
po prepnuti kodovani se budou pouzivat jine fonty (pro nove kodovani).

takze fonty si kazdy voli sam a muze si je svobodne volit dle sveho
nazoru a presvedceni, a to jak sans-serifove, tak uplne jine.

dotaz: html predepisuje serif/sans-serif nebo fixed/variable width?

--
NOTE FOR WINDOWS (TM) USERS: I AM NOT LIABLE TO YOU FOR ANY SOFTWARE OR
HARDWARE DAMAGE, SYSTEM MALFUNCTION OR DATA LOSS ARISING OUT WHILE YOU