Dotaz na dual (trial) boot

Peter Figuli peposh na podvodnik.cz
Úterý Leden 11 13:43:07 CET 2000

Martin Beran wrote:

> S Linuxem mam zatim minimalni zkusenosti. Chtel bych si na pocitac
> nainstalovat Windows 2000, Windows 98 a Linux - kazde do samostatne oblasti.
> Mym cilem je, aby se jednotlive systemy pokud mozno navzajem VUBEC
> NEVIDELI - zejmena, aby Windows 2000 nevidely Windows 98.

Neviem, ci sa to hodi, ale asi 2 tyzdne som instaloval takuto konfiguraciu:
DOS, Win16, Win98, WinNT, W2k, Linux na 13GB disk. Mozno moj postup niekomu
pomoze.
Kedze hlavne s WinNT je pomerne problem na disku >8GB som zvolil tento postup:
- najprv som disk delil na inom WinNT len do 8GB takto:
    500MB Dos - Primary
    1GB Win98 - Primary
    1GB W2k    - Primary
    ostatok - Extented (len do 8 GB) kde su:
        1 GB WinNT
        1 GB Linux + 100 MB Linux Swap
- potom som instaloval DOS + WinNT ako dualboot (WinNT /b)
- po naistalovani WinNT som zmenil disk D: (WinNT) na Q: + instalacia Service
Packu 6 ( udajne staci 4)
- dalej treba nainstalovat System Commander ( pouzil som verziu 4 - deluxe) -
ten spozna aj DOS aj WinNT.
- z druhej diskety SC je potrebne pred instalaciou Win98 hidnut FAT 16 DOSu,
pretoze samotny MS nedopurucuje aby Win98 videli este inu primary particiu.
- nasleduje Win98, ktory zlikviduje SC, ktory je potrebne reinstalovat a
zachovat nastavenie, ktore je ulozene na FAT16. ( K tomuto kroku je potrebne
znovu odkryt FAT16 z druhej diskety SC)
- dalej nasleduje W2k, ktore sa instaluju do 3 Primary particie. Je dobre pred
instalaciou hidnut ako FAT16 tak aj FAT32, pretoze maju potrebu robit dual boot
hlavne na Win98. Ak ho vytvoria, da sa zlikvidovat pomocou sys Win98.
- Linux sa instaluje posledny do extended particie, kde treba naistalovat aj
LILO. SC Linux sice nerozpona, no je mozne ho doplnit ruzne zo SC.
- pred zaverecnym testom je potrebne nastavit viditelnost particii v SC tak, aby
sa primarne particie nevideli.
- posledny krok je vytvorenie FAT32 v ostavajucom priestore do 8GB. Tento krok
som zvolil preto, aby sa disk dal pouzit aj na strojoch, ktorych BIOS nevidi
velky disk (myslim ked je pripojeny ako sekundarny disk).
- na vyuzitie ostavajucich 5 GB som pouzil Partion Magic 4.0, ktory som
roztiahol extended particiu do 13 GB a tam vytvoril posledu FAT32.
- do WinNT je potrebne naistalovat driver na FAT32 a mate system, ktory po
nabootovani ako vo Win98, tak WinNT, tak W2k vidi dve FAT32, ktore su D: a E: a
neposuvaju sa. Potom nie je problem naintalovat software do viacerych OS, pricom
zabera len jeden priestor na D: alebo E:

SC po instalacii Linuxu( RH6.0 )mi vzdy tvrdil chybu v particii, co sa raz
prejavilo vznikom fantomoveho priestoru, ktory vykazovali W2k, ale ten sa dal
ostranit rucne).
Az na DOS a Win16 vsetky ostatne systemy zdielaju FAT32 a do DOSu sa daju udaje
prenasat bud z WinNT alebo z Linuxu.

Takato konfiguracia je funkcna uz tak 2 mesiace bez akychkolvek problemov.

S pozdravom Peposh.