Dotaz na dual (trial) boot

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Pondělí Leden 10 13:45:47 CET 2000

On Sun, 09 Jan 2000, you wrote:
> Ciao,
>
> Najprv by som nainstaloval 98ky. Musia sa myslim instalovat na primarnu cast
> disku. Ale osobne ich povazujem za zbytocne ak chces mat aj w2k. Potom

Mozna jsem divny, ale ja je (windows98)  mam na ext. partion :)

> nainstaluj w2k a pri instalacii doporucujem vyber konvertovania fs na NTFS.

I instalaci jsem provedl (nakonec) naopak, ale je fakt, ze jsem uz mel
predpripraven NTFS partion z drivejsich pokusu.

> W2k vedia pracovat s NTFS, FAT32 aj FAT16, takze budu vidiet oblast urcenu
> pre 98 (opacne nie), ktora by teda mohla sluzit aj ako zdielana. W2k zapisu

Pro NTFS je treba specialni driver, ostatni FS jsou bez problemu i z Win98.

> do mbr NTloader (NTLD), ktory ti umozni vybrat si. Nakoniec Linux. Tu mozu

Hmm, me tedy do MBR nezapsali nic. kazdopadne Lilo to prezilo.

> nastat problemy. Neviem totiz na ktoru cast je najlepsie zapisat LILO (linux
> loader-boot manager), pretoze neviem kde je NTLD.
> Ja mam len w2k a RedHat Linux, maly problem bol, ze Linux neidentifikoval
:)))

> w2k a po nainstalovani bolo treba konfigurovat a prepisat LILO
> (/etc/lilo.conf) na primarnu cast, takze najprv ide LILO (vyber w2k alebo
> Linux), potom pripadne NTLD.
> Asi by bolo najlepsie keby to vsetko bolo na aktivnej casti. Keby to vsetko
> prebehlo OK, Linux by videl vsetky casti s FAT, NTFS len po prelozeni jadra,
> aj to zatial nie moc spolahlivo (zmena NTFS oproti NT4) a read-only.

Absolvoval jsem nekolik pokusu dostat na jeden pocitac
vsechny 3 zminene OS. Priznavam, ze Windows98 hlavne kvuli Age of Empires
:) jelikoz na W2K by se to periodicky po 10 sec. uswapovalo (kdyz mapa byla
uz trochu slozitejsi). Prvni pokusy s instalaci koncili dost bidne.
Nekdy neslo nabotoovat do Win98 (zejmena po te co jsem
nepochopil, ze Win98 a W2K nemohou byt na 1 partion a ta
se nakonec jeste ke vsemu prevedla na NTFS (do ted nevim zdali
jsem mu nekde rek, ze to chci nebo to byla jeho (tj. toho instalatoru)
samovolna aktivita). Coz jsem uz vubec nepochopil bylo, ze
jsem se dostal do stavu, kdy se mi neslo spustit ani
lilo(  nenepsalo ani L) :-(. Nakonec pomohlo
cat /dev/zero>/dev/hda (pro neznale: zacatek disku
to prepise nulama - nezkouset), znova rozdelil fdiskem, znova naformatoval
a nainstaloval w2k, nainstaloval win98, smazal w2k, nainstaloval w2k adv.
server, nainstaloval Linux a kupodivu to fungovalo. To vse
behem asi 14 dnu (podle toho jak jsem co potreboval).

A aby toho nebylo dost tak  stejne w2k budu muset smazat jelikoz
W2k si vytvorili ext. partion a do ni se nacpali nejen ony, ale i win98.
Na tom by nebylo celkem nic divneho, ale pokud vytvorim dalsi
FAT partion (ted uz muzu jen primarni jelikoz na ext. neni misto)
tak w2k nenabootuji (nenajdou nejake soubory, snad NTLDR).
Takze vymalovano. A tvarit se, ze na tom disku tech zbyvajicich snad 6 GB
neni se mi tedy nechce prestoze kazdemu bude stacit 640 kB (uznavam, ze
to bylo mysleno na RAM) ;-)
--

S pozdravem
   Petr Snajdr