OT: Re: Pomale umirani site

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Středa Leden 12 14:19:31 CET 2000

Bohuslav Coufal <bcoufal na onyx.cz> writes:

> Uz jste to nekdy zkousel. Kdyz 1601 vytizite na 33,6 se sifrovanim kanalu, tak
> dostava takovy zahul, ze se neni co divit, ze na 128k bude neco zahazovat i
> pri beznem provozu bez sifrovani. To neni otazka dobreho ci spatneho stroje,
> ale vytizeni procesoru. Jakmile dojde k prvnimu zahozeni, tak jste jiz na
> sikme plose, ze ktere se dostanete jen velmi tezko.

Mozna jste mohl cist trosku dale, kde jsem o sifrovanem tunelu
psal. Je tady ale zasadni problem, ze sifrovani se na vetsine cisco
systemu provadi v procesoru (s vyjimkou nekterych vyssich rad, u
kterych existuji sifrovaci hw moduly). Velka cast zateze pri normalnim
provozu se da presunout do jinych oblasti nez je procesor (ASIC) a
vhodnym navrhem architektury. A proto jsou 1600 vybaveny portem do
2Mb, protoze je realne mozne to zvladnout. 1605 ma 2 ethernety a taky
je dokaze v pohode preroutovat.

BTW: Kolik myslite, ze zvladne Celeron 366 zasifrovat pomoci scp? Pri
3des to neni vic jak 2Mb. A to je procesor uplne jine tridy nez 68030
na desetinove taktovaci frekvenci.

> Bohuslav Coufal

Brno, Czech Republic