ALSE (Was: SB 1024)

Michal Krause michal na krause.cz
Čtvrtek Leden 13 12:43:18 CET 2000

On 13/01/2000, Miroslav Petricek wrote:

> Kdyz uz je rec o ALSA. Mohl by mi nekdo zasveceny rici v cem
> je lepsi nebo horsi nez OSS/Free ?

O technicke strance mozna pohovori nekdo jiny, ale kdyz nic jineho, tak
ALSA podporuje i nektere karty, ktere s OSS/Free nejsou.

> Jednou jsem ji zkousel instalovat (uz ani nevim ktera verze
> to byla) a mel sem same problemy. Jednak se mi podarila
> zkompilovat az na nekolikaty pokus (po drasticke uprave
> makefilu).

Z kompilaci jsem nikdy problem nemel, ale je fakt, ze nektere starsi
verze 0.4 (alpha, beta) mi moc nefungovaly. Tak jsem zustal dodnes u
verze 0.3.2.

> Konfiguraci mych dvou zvukovych karet se mi rucne vubec
> nepodarilo provest. Musel jsem pouzit alsaconf. A ani potom
> nefungovala emulace OSS (neexistoval /dev/sndstat).

A spustil jste ten skript, ktery device zaklada? Tusim, ze se jmenoval
snddevices nebo tak nejak. Ale to asi ano, protoze jinak myslim nejede
ALSA vubec.

> Prehravani MP3 z XMMS za pouziti ALSA pluginu se mi zdalo
> docela pomale - pomalejsi nez OSS (pozorovano na trhani
> narocneho vizualizacniho pluginu).

Zadne vizualizacni pluginy nepouzivam, ale rozhodne nepozoruji viditelny
(slysitelny) rozdil v rychlosti ci kvalite prehravani pres OSS emulaci
ci ALSA plugin. K6 200MHz.

> Mozna jsem narazil na nekou zvlast povedenou release a dnes uz to
> funguje bezvadne. Dejte mi vedet jake jsou vase zkusenosti.

Uprimne receno, sam nevim, v jakem stavu jsou nove verze, protoze jsem
zustal u dnes jiz celkem archaicke verze 0.3.2, ale asi se na novejsi
verze mrknu brzy, kvuli podpore sequenceru.

S pozdravem