Exotika jako S3 Trio3D??? ovladac???

Jindra Vavruska ok1fou na volny.cz
Čtvrtek Leden 13 19:38:51 CET 2000

S3 Trio3D/4MB jsem rozchodil na Mandrake 6.1 (XFree 3.3.5) pomoci XF86_SVGA driveru.
Chodilo na tom vsechno az po 1152x864x32 (vic monitor nezvlad).

Po jakemsi upgrade (Mdk 6.1 -> RH6.1cz) to prestalo fungovat, nepodarilo se mi
absolutne zjistit proc, jenom to vzdycky vypnulo monitor. Rozchodil jsem to pres
framebuffer (driver XF_FBDev, kernel musi mit podporu VESA framebuffer), ale v
X jenom 8-bitove mody. 15, 16 a 32 bitu chodilz v kernelu (pri bootovani tam bylo
krasne logo tucnaka), ale X server nenastartoval s koncil chybou.

Tri dny jsem lovil informace po internetu a nakonec, protoze vetsina rad v news
byla "kupte si jinou kartu" - jsem zasel do prodejny her a prislusenstvi (graf.
karty, joysticky) zeptat se na radu. Prodavac, zjevne herni paran, prohlasil, ze
o Linuxu sice neslysel, ale ze Trio3D je nejvetsi shit na jaky kdy narazil, a ze
ani jemu ve Windoze nechodilo.

Tak jsem koupil Diamond Stealth 3D/4000, kde je S3 Virge/GX2 a chodi na XF86_SVGA
bez nejmensich problemu az do 1280x1024x32.

Xconfigurator, ktery si s Triem vubec nevedel rady, detekoval Stealthe na prvni
pokus a cela konfigurace se, na rozdil od predchozich zkusenosti, zredukovala na
zadani typu monitoru a vyber default modu => XFree slape jako vino, bez jakychkoliv
laboraci.

Dne Pá, 07 led 2000 jste napsal(a):
> Zdravicko,

> sit.karty (o tom mozna negdy jindy) a na grafiku. Frci nam to tam na S3 Trio
> 3D (ja vim, pri visloveni S3 mam taky husi kuzi :-)) ). Nejde vo to, ze by
> tam vovladac nebyl... Je tam, aale vodkazuje to na generic VGA, kde z toho
> nedostanu vic jak 640x480x4bity (16 barev)... Nevi negdo, jak bych z ty
>  2-megovy karty vytlouk alespon hi-color.
>
> Diky predem

Jindra Vavruska (OK1FOU)

... good luck and have a nice Millenium Weekend!