DLT, komprese

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Středa Leden 19 13:33:22 CET 2000

On Wed, 19 Jan 2000, Michal Žejdl wrote:

> Dobrý den,
> 	rád bych znal vaše zkušenosti s DLT páskami (resp. mechanikou). Chceme
> DLTčkem řešit zálohování 80GB dat (RedHat 6.1).
> 	Zatím pouříváme DATky (DDS-3). Uvažovali jsme o nákupu DDS-4, ale ta
> prý umí max. 40GB (s kompresí).
> 	V souvislosti s tím mám ještě otázku - ta pásková komprese je hw (na
> úrovni signálu) nebo sw (komprimační algoritmus nad daty)? Jde mi totiž
> o zálohování 80GB většinou již komprimovaných dat (GIF, JPG...).

Pokud mate data komprimovana - pak na kompresi na datce/DLTcku zapomnete.
No a protoze 80/160GB DLT/DAT asi nekoupite - zbyva nejaky autoloader.
Pak je treba se rozhodnout podle casu ktery mate - za jak dloho to
potrebujete zazalohovat. Mam zkusenost ze Seagate Scorpion 12/24 GB
zazalohuje gzip (komprimovany soubor) rychlosti asi 50MB/min - tj asi
3GB/hod - tedy Vasich 80GB by trvalo cca 25hodin :-) Ale pokud by jste
to nechtel zalohovat kazdy den, tak cenove nevychazi zrovna spatne vcetne
cen za datove medium. S nejakym autoloaderem by to nemusela byt ani moc
narocna rucni prace. Pokud by jste misto autoloaderu nakoupil vic
mechanik, tak by se taky patricne zkratil cas zalohovani.