DLT, komprese

Středa Leden 19 15:01:16 CET 2000

Michal =?iso-8859-2?Q?=AEejdl?= (zejdl na suas.cz) wrote:
: Dobrý den,
: 	rád bych znal vaše zkušenosti s DLT páskami (resp. mechanikou). Chceme
: DLTčkem řešit zálohování 80GB dat (RedHat 6.1).
: 	Zatím pouříváme DATky (DDS-3). Uvažovali jsme o nákupu DDS-4, ale ta
: prý umí max. 40GB (s kompresí).

Kdysi jsem v jedne firme doporucil a zprovoznil DDS-3 mechaniku od HP a pokud
vim tak funguje dodnes. S DDS-4 jsem se jeste nesetkal.

: 	V souvislosti s tím mám ještě otázku - ta pásková komprese je hw (na
: úrovni signálu) nebo sw (komprimační algoritmus nad daty)?

Je to na urovni sw, ale je algoritmus je "zadratovany" v hw. Myslim si ze pri
dnesni rychlosti CPU je lepsi si kompresi delat sam a na pasku pak zapisovat
uz komprimovana data s vypnutou kompresi na pasce. Vyhoda: kdyz na pasce je
chyba, pri pouziti komprese ztratite cely blok dat ve kterem se ta chyba
vyskytla. Kdyz kompresi nepouzijete, prijdete jen presne o ten (typicky maly)
kousek dat kde je ta chyba. A pokud pouzijete softwarovou kompresi se
samoopravnymi kody (jako umi napr. RAR), data zachranite.

: Jde mi totiž
: o zálohování 80GB většinou již komprimovaných dat (GIF, JPG...).

V tom pripade s kompresi nepocitejte.

Leos Bitto