Ladeni multithreadove aplikace

Petr Balas lists na petrbalas.cz
Sobota Leden 22 22:48:19 CET 2000

Hi

"Stanislav Meduna" <stano na trillian.eunet.sk> wrote in message
news:86cckv$220$1 na trillian.eunet.sk...
> [...]
>
> :> cteni a zapisy jednoho procesoru muzou byt navic ruzne prehazovany.
>
> Toto AFAIK nie je pravda (siel o tom pred casom znacne
> technicky thread v l-k, kde islo o usetrenie par
> cyklov v spinlockoch). Procesor sice moze interne
> urobit reordering instrukcii, ale nemoze si dovolit
> triky, ktore je vidno na jeho rozhraniach. Dovodom
> je to, ze obsahy cache oboch procesorov musia
> byt bezpodmienecne synchronne. Takze ak kod
> zapisuje najprv A a potom B, iny procesor nemoze
> vidiet najprv zapis B a potom A. Nie som si uplne
> 100% isty, ale to bol tusim vysledok tej diskusie.

Jen bych doplnil: procesory x86 zarucuji, ze:
"Procesor sice moze interne urobit reordering instrukcii, ale
nemoze si dovolit triky, ktore je vidno na jeho rozhraniach."

IMHO u procesoru Alpha to zaruceno neni. Procesor pak muze
agresivneji optimalizovat (bezet rychleji), ale veci, kde na poradi
zalezi se nutne musi napsat ponekud sloziteji (v realu je
takovychto mist malo a jsou zalezitosti OS a ne aplikace).

Petr Balas

petr at petrbalas dot cz