Netscape a WindowMaker

Petr Vavra petr na vavra.cz
Pondělí Leden 24 12:25:00 CET 2000

> Korektni korektni DNS tzn. co? radky v /etc/resolv.conf? nebo jeste neco
> dalsiho

v /etc/resolv.conf konfiguruju pouze odkud se ma resolvovat (jake se ma
doplnovat jmeno pokud nenapisu cele domenove jmeno misto
'host.domena.xy' napisu jen 'host' a on mi podle polozky domain v
resolv.conf doplni co tam mam napsano, treba na to 'host.domaena.xy'),
nebo parametrem 'search' specifikuju ktere servery se maji pouzivat jako
DNS servery (muze jich byt vic).

Ale tady se jedna o resolving vlastniho jmena, tedy soubory:
/etc/hosts
/etc/named.boot (nebo /etc/named.conf) ci jinde pokud jde o jiny BIND
program.
+ dalsi soubory pro definici domenovych zon a jejich reverzi... (tusim
nekde /var/run/named/..., ja je mam jinde)

> toto bylo spatne pochopeno, ppp se mi neseka, v pripade ze je ppp aktivni
> tak se Netscape v nejake fazi behu zasekne na tech cca 40 s, v pripade ze si
> prohlizim stranky u sebe na disku tak je to v pohode, i kdyz to tez nekdy

Tak to je jasne, jde jiste o DNS. Tech 40 sekund se snazi najit to
vlastni jmeno, ale na DNS u providera a protoze ho nemuze najit (nebot
asi v /etc/HOSTNAME a /etc/sysconfig/network je uvedeno jine jmeno nez
prideluje DNS pro uvedenou IP adresu od providera), pak to na tech 40
sekund zatuhne. Nebo take, ze provider nema nastaven korektne reverzni
resolving (kdysi se tady o tom psalo v souvislosti s odmitanim spojeni
ftp serveru po svete pro klienty VOLNY.CZ, protoze nebyl dobre nastaveny
reverzni resolving).

...a kdyz to vypadne na timeout, tak pokracuje dal jako kdyby se
nechumelilo. Mozna by pomohl nejaky paramter, kdy se NN rekne at
neresolvuje vlastni jmeno pocitace (neco jako -noresolve, alespon tak to
je u jinych programu jako traceroute)... Neuvedomuju si ted, jestli
nejaky existuje, ale tusim, ze jsem o tom cetl v nejake konferenci (ale
mohl to byt uplne jiny program, apache???...)

Ted kdyz pisu o traceroute, ten by se mel take defaultne snazit resolvit
vlastni DNS jmeno podle IP adresy. Takze pokud mam spojeni s internetem,
napisu 'traceroute www.linux.org' a na prvnich radkach mi to napise IP
adresy misto DNS jmena, tak je spatne nastaven reverzni resolvig a ten
zpusobi to vytuhnuti NN...

OT: K poznamkam o zavsiveni NN...

Nemam pocit, ze NN pada moc casto. Pada pokud se pousti java, ale to
klidne muze byt zpusobeno spatnou javou (v ni se da i smazat harddisk a
delat dalsi cunarny...) a ujetosti programatoru javy (treba je zavisly
na nenazranych otesancich M$, treba IE a nechce podporovat na svych
strankach NN)... Svadet vsechny chyby na NN je jednoduche, ale jak je
videt v techto dvou pripadech, je chyba mimo NN. Na rozdil od M$, mi
jine (rozumej non M$) produkty reknou, ze je chyba tam a tam. Produkty
M$ drzi hubu a tvari se, ze je vse v poradku, a ja pak jak blbec dlouho
hledam SW chybu, ci spatnou konfiguraci a pritom je treba vadny HD a
poskozena stopa 0, ci se na HD objevuji chyby, na coz prijdu tim, ze
prozenu HD testovacimi nastroji nepochazejici ze zasmradajici kuchyne
M$.

Jak jsem psal: mam prekladane jadro, prekladany WindowMaker, X-ka ne, ty
jsou z baliku RH5.2, NN stazeny 4.7, instalovany z RPM... a az na
uvedenou javu vse OK....!!!! (abych nekrivdil, jeste mne stvou cernobile
ikony v NN liste ve 24 bitove hloubce grafiky na mem notebooku - neumi
detekovat tento rezim jako 24bitovy, ale detekuje jej jako monochrom...
O tom se ale vi dost dlouho)

Petr
e-mail: mailto:petr na vavra.cz