Ladeni multithreadove aplikace

Michal Krause michal na krause.cz
Úterý Leden 25 11:36:33 CET 2000

On 25/01/2000, Karel Zak - Zakkr wrote:

>  Ono je otazkou, je-li vsechno cteni u SQL C API jen ctenim :-) tedy neudrzuje
> se tam nekate nejaky pointer s aktualni pozici? (to jen strilim od boku).

Zrovna SQL funkcim jsem neveril, takze jsou omutexovane :)

> Kazdopadne najit misto kde to pada by nemel byt takovy problem pokud se to
> obcas proklada nejakou hlaskou.. a vzdy je moznost to poslat do nejake
> konference a treba tam nekdo neco najde...

Zacinam mit pocit, ze to pada kdy se mu zlibi. Prave jsem se rozhodnul
prepsat to na fork(). S tim mam bohatsi (a hlavne zatim i lepsi)
zkusenosti. Myslim, ze rezie tohoto principu nebude tak krizova, aby to
vyrazne poznamenalo vykon aplikace. A prepsane to mam za pul hodiny, az
na par drobnosti to vlastne zustane stejne...

> IMHO stejne si myslim, ze s SQL by to melo zachazet opravdu jen "nekdy" a
> hlavne "malo" jinak to stejne rychle nebude.

Na SQL uz je postavena cela aplikace, takze to ted rozhodne prepisovat
nebudu. Cilem meho snazeni je zvysit performance vyrazenim Apache
(overhead v nem je tam pry znacny), usporit pamet (dtto) a zrychlit
odezvu (klientovi odpovim hned a pozadavek pak uz doresim).

> Souhlasim s tim, ze multi-thread je nutne psat od zacatku dobre a moc a moc
> promyslene.

Asi ano, ale stejne si neumim predstavit, jak se da odladit neco jako je
treba MySQL. Beha mi z toho mraz po zadech :)

S pozdravem