Par zacatecnickych dotazu

Zdeněk Böhm bohm na gacc.cz
Úterý Leden 25 12:48:27 CET 2000

Ahoj vsem,

mam par zacatecnickych dotazu, nejspis primitivnich, ale nedokazu na ne
nikde najit odpoved, tak na me, prosim nekricte, ze s tim tady otravuju.
Mam RH 6.0, Ati Rage98, KDE.

- pustim KDE, pomoci Ctrl-Alt-F2 se prepnu na druhou konzoli, ktera zobrazi
vyzvu k prihlaseni, prihlasim se do textove konzole. Kdyz chci prepnout zpet
na prvni konzoli s KDE, misto GUI se mi zobrazi textova obrazovka (jako po
ukonceni X), dole blika kurzor, ale neni tam prompt. Cokoliv tam napisu a
potvrdim ENTEREM, tak se nestane nic, tzn. ani se nevypise zadny error. Kdyz
prepnu zpatky na druhou konzoli a chci spustit X, hlasi to nejaky Fatal
Error.

- spustim Xterm pod KDE. Ma nastaveny font "fixed" velikost 10. Jakakoliv
aplikace pod Xtermem pustena pak nema cestinu (napr. MC, vi), i kdyz KDE
samotne je cesky (ten font lze nastavit pouze na kodovani ISO-8859-1). Kdyz
tedy v nastaveni Xtermu nastavim font Helvetica s kodovanim IRO-8859-2,
nejprv zjistim, ze XTerm se mi roztahne na sirku za okraj obrazovky a to i
kdyz velikost fontu snizim na 8, kdy uz je pismo temer necitelne. Druhy
efekt je, ze kdyz spustim MC, je totalne rozsypany.

- existuje nejaky prohlizec na *.dvi, *.pdf  pro textovou konzoli?, nebo
jenom Xdvi a Xpdf?

Diky Zdenek