pretaktovanie C366 (long)

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Úterý Leden 25 15:31:40 CET 2000

On 25 Jan 00, at 13:59, Miroslav BENES wrote:
> a) zmenou nasobitele. C366 = 5.5 x 66. Takze napr. pri zvednuti na 6.5
> to bude 6.5 x 66 = 433. Ale to u novych CPU IMHO nepujde - nasobitel
> je kontrolovany a neda se zmenit - pouze smerem dolu :(

U Intela nejde zmenit VUBEC.

To by se mi libilo, snizit nasobitel a dat si FSB 133 :-)

> ad b) Zmenit zakladni frekvenci (jumper, BIOS). Pro zacatek by melo
> stacit zvednuti na 75 (366 -> 412).

366 by mela zvladnout 100. 75 je uz pretaktovavani PCI; i kdyz
tedy 37.5 vetsina PCI jeste ustoji. (Vys maji problemy hlavne IDE
disky.)

> [...]
> rychlejsi takt. Napr. doma mam C433 = 6.5 x 66, taktovany na 6.5 x 82
> = 525 MHz a chodi sqele. Akorat bylo nutne vymenit pameti PC66 za
> PC100. Puvodni PC66 chodily spolehliev jen do 75 MHz. Na jinem stroji
> (PIII na 500, taktovani 5x100) jsme pouzili dokonce PC133. Ten pak
> dobtre slape na 5x122 = 560 MHz.	Problemy s pameti se projevuji jako
> GPF (pod Win), core dump nebo "signal 11" pod linuxem. Na vyzkouseni
> je dobry memtest - viz archiv konference. Pripadne problemy se daji
> jemne doladit pomalejsim casovanim pameti v BIOSu.

On umi Celeron bezet s PC66 pametmi? Asi jen v nekterych
deskach...

> 3) Nestiha disk.
> Velky problem je se sbernicemi. Od zakladniho taktu se odvozuje
> taktovani AGP a PCI. Graficka karta vetsinou stiha (a kdyz ne,
> uvidime sypany caj a nic se nedeje),

U AGP vetsinou jde nastavit delitel na 2/3. Zasadne bych grafiku
NEPRETAKTOVAVAL za strany sbernice. Je to mnohem drazsi
nez procesor. AGP pretaktovani vetsinou neustoji.

> ale horsi je to s PCI, resp. s
> (E)IDE radici. Pokud je PCI taktovana napr. na 1/2 zakladniho taktu,
> zvysuje se take rychlost PCI (u me konkretne cca 41 MHz misto 33) a
> muze se stat, ze budou nastavat chyby pri cteni / zapisu z / na hdd.
> Nekdo se ozyval, ze s tim ma problemy - viz archiv konference. Resenim
> je snizit rychlost (E)IDE - vypnout UDMA, prip. snizit PIO MODE na 4,
> resp. az na 3. Ale dost vyrazne to zpomali komunikaci s diskem.

Pokud se vyskytne poruseni dat na disku, je treba jit s frekvenci
dolu. Snizovani PIO mode je nanic.

> 4) Prehrivani CPU
> To je velky problem. Na pretaktovane CPU je treba nasadit poradny
> vetrak, namazat stycne plochy vazelinkou pro lepsi odvadeni tepla a
> pouzit kvalitni vetracek s loziskem. Nekdo doporucuje pouzit velkou
> skrin a pridavnym vetrakem a nuceny obeh vzduchu. Taky neni od veci
> chladit "softwarowe".

To je kravina. Pokud to neni stabilni pri zatezi (rc5 klient treba :-),
pak to neni stabilni vubec, co se me tyce. Stroj, ktery ma 700MHz,
ale nesmi se na nem nic spustit, je dobry tak nejvys do vitriny.

Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz
http://www.antek.cz
PGP key ID: 0x3BA9BC3F