Ladeni multithreadove aplikace

Michal Krause michal na krause.cz
Úterý Leden 25 18:31:03 CET 2000

On 25/01/2000, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	IPC je na jednu stranu trochu tezkopadnejsi, ale na stranu druhou
> transparentni. Pokud by stejny model byl implementovan pomoci MT, pak
> nemam zadnou sanci menit jednotlive komponenty. Mam tim na mysli to, ze
> (prave v souvislosti s SQL) ten data-mining mohu udelat uplne v necem
> jinem nekde jinde (IPC muze byt treba pres Sockety) - dokonce i jiny
> vypocetni nastroj, a vysledky nejak predhazovat. Mam-li robustni MT
> aplikaci, ktera vsechno stiha na jednom fyzickem stroji (otazku
> implementace MT vynecham), je vse OK, co vsak v pripade, ze tuto
> [...]

Takova by mela byt kazda aplikace :)

Ale ted vazne. Ja osobne se domnivam, ze IPC a jeji pouziti tak, jak
bylo vyse nastineno, je vhodne na aplikace typu distribuovane vypocty
(rekneme treba slozity raytracing). Pak je myslim idealni, kdyz se
zamenou unix socketu za tcp socket vypocet snadno rozdistribuuje na vice
uzlu v siti. Paklize ale mam aplikaci, ktera je zalozena na vyrizovani
externich requestu (typicky HTTP server), je podle me stejne vhodnejsi
distribuovat pozadavky na sitove vrstve, nikoliv na aplikacni. Jednak je
to IMHO efektivnejsi a jednak lze obvykle jednoduse pridavat dalsi uzly
bez zasahu do aplikace (uznavam, kdyz se napise dobre aplikace, tak by
to slo automatizovat i na aplikacni urovni, ale rozhodne je to mene
primocare).

S pozdravem