znackove vs. neznackove servery a Linux

Zdenek Kabelac kabi na fi.muni.cz
Úterý Leden 25 19:35:54 CET 2000

Leos Bitto wrote:

> Zdenek Kabelac (kabi na fi.muni.cz) wrote:
> :
> : Nevim - nejakou markatni hruzu nepocituji - pouze bios NJ trpi jistymi
> : neduhy. Nicmene se to nejake markantne neodrazi na provozu linux jelikoz
> : zpravidla vzdy se jedna o chybu v linux-u a ne v desce - pouze
>
> No tak proc ten posledni BIOS byl oficialne stahnut? Linux s nim obvykle
> nedokazal ani nabootovat, a nez to nekdo dokazal opravit tak firma ABIT
> poslala oficialni omluvny dopis ve kterem napsala ze se jim ten BIOS
> vazne nepovedl a ze ho stahuji.

Nevim proc by mela byt companie neomylna - narozdil od ostatnich
se tato snazi dat svuj produkt co nejdrive na trh - ja to ocenuji
a nehodlam ji za to hanet - jine firmy delaji updaty po pul az jednom
roce
a to uz zase vetsinou nefuguje neco jineho.
BTW dnes uz maji novy bios NJ122 a neni nic jednodussiho
nez si tam vypalit bios predchozi - stejne jako kdyz si stahnes
novy kernel, ktery poskozuje EXT2...

> [...]
> : sorry, ja jsem blb, tady jsem si nevynuloval pointer.
>
> To jsem si myslel take. Az do doby, nez server ve kterem byl Abit BP6
> a 2x400 Mhz Celeron (bez pretaktovani) po pul roce provozu zacal
> padat. Sezralo mi to spoustu casu a vysledek: postavil se komplet
> novy pocitac, ve kterem zbyla z toho stareho jen deska a procesory.
> Komplet nova instalace vseho. A padalo to. Deska je ted na reklamaci.
> Asi se firma ABIT neubranila pokuseni tam dat nejake mene kvalitni
> zato levejsi soucastky. Ta deska je totiz cela hlavne o nizke cene.

Tak holt jsi narazil na vadny kus - stejne jako jsou vadne disky,
procesory, pameti atd....
(i kdyz to po pul roce me prekvapuje - nevim - neupdatoval jsi nejaky
kernel - ony ty novejsi kernely jsou zaludne a maji jiste SMP muchy
o ktery sice Alana informuji a trochu se to lepsi, ale porad
tam jeste jsou a jsou znat - zacnou si michat interrupty pri nfs apod.
a vim deterministicky zpusob jak toho docilit, ci-li bych to
videl na chybu v kernelu.

> : Rozhodne SMP je uzitecne z toho duvodu, ze ve svych program pak
> : clovek najde daleko vice chyb - protoze tam skutecne bezi dva procesy
> : soucasne.
>
> Souhlasim. Ale pokud se k tomu prida nekvalitni hardware, je to hruza.

Ten je dnes vsude.

Ale jsi si jisty ze tam byl porad tentyz kernel ??? kdyz to prestalo
fungovat.

--
         binary drivers cause sclerosis of the kernel (mark hahn)
  Zdenek Kabelac  http://i.am/kabi/ kabi na i.am {debian.org; fi.muni.cz}