Cesky tisk - uvaha

Kristof Petr Petr na Kristof.CZ
Středa Leden 26 10:19:55 CET 2000

pali na tmapy.cz wrote:

> Dobry den
>
> Chtěl bych se zeptat na názor, případně rozvířit diskusi, která by nastínila,
> jak dlouholetý problém řešit.
>
> Dle mého názoru je problém s českým tiskem (iso-8859-2 znaků) jedním z
> nejpalčivějších současných problémů, z pohledu českého uživatele.

Tisk opravdu nestoji za nic.

V uplynulych letech jsem mockrat posilal maily Troll Tech a jinym,
ale namaji zajem to resit.

Postscript umoznuje do vytvareneho souboru pridat i definice pouzitych
fontu (de fakto binarni kopie), ktere pak tiskarna pouzije pri tisku.
Dela to tak napriklad StarOffice, Applixware.

Takovy dokument si pak muzete prohlednout v GhostView nebo
vytisknout postskriptovou tiskarnou a vzdycky ho budete mit spravne.

Naproti tomu KDE (Qt), Ted, mozna i GNOME produkuji vystup
obsahujici pouze vysledne texty bez definice fontu. Potom tiskarna
nebo prohlizec provede substituci a pouzije iso8859-1 fonty.
Tudiz je vysledek zmrseny.

Resenim by byla moznost do tiskovych vystupu volitelne pridat
i pouzite fonty. Uzivatel by pak v okne "Nastaveni tisku" zatrhl
cudlik "Pridej k dokumentu i pouzite fonty" a bylo by po problemu.

Postscript to umoznuje a neni potreba potom pouzivat nejake
bastly jako je ogonify, ci jak se to jmenuje. Navic mate jistotu,
ze na jakekoliv tiskarne ci vystupnim zarizeni dostanete stejny
vysledek. Myslim, ze tomu preludu se v odborne literature
rika WYSIWYG ;-)

Jenze zkuste tem <!@#$%^&*> vysvetlit, ze by si meli precist
dokumentaci od Adobe a ze to minimalne pulka Evropy potrebuje.

Me se to implementovat nepodarilo, korespondence s autory
programu/knihoven taky nikam nevedla, tak ted setrim nase lesy
a netisknu :-(

P.