xterm a ramecky (Re: Shrnuti "Par zacatecnickych dotazu")

Středa Leden 26 14:50:28 CET 2000

On 26 Jan 2000, Cejka Rudolf wrote:

> Ne: Fuj. (Kazda aplikace si musi tisk zhackerit sama.) A jeste jednou fuj.
> Reseni: Vyrobit fonty, ktere budou potrebne znaky obsahovat, budou dobre
> specifikovane a budou dodavane primo se systemem nebo nebudou nikomu
> vadit tak, aby si je mohl kazdy a bez problemu nainstalovat.

Opakujte po mne: ramecky nejsou pismena, ale cary. Kreslit ramecky jako
by to byla pismena je anachronismus, ktery pochazi z doby textovych
terminalu. Standardni znakove sady (iso 8859-*) zadne rameckove znaky
neznaji.

Mit font, kde jsou najednou pismena a ramecky, je skoro stejna blbost jako
jeden font pro dva uplne ruzne skripty...treba latinku a arabstinu (ano,
jista nejmenovana dominantni sw firma se tomuto "idealu" priblizuje,
jak bude vypadat arabstina v Times New Roman?).

Ale uznavam, ze fonty pouzitelne s xtermem musi mit obecne specialni
vlastnosti, cili tady neni uplne jednoznacne, ktere ze tri reseni:
1) mit ramecky ve vsech fontech, 2) mit komponenty ramecky v extra "fontu"
(a skladat je podobne jako TeX sklada nektere symboly...treba velke
zavorky), 3) kreslit ramecky uplne synteticky jako cary je nejlepsi.