Srovnani SAMBA vs MARS

Petr Soucek petr na ryston.cz
Středa Leden 26 18:34:54 CET 2000

Radek Andrs wrote:

> nechci tady rozpoutat flame-war avsak je mi nekdo schopen rict co je
> vykonnejsi (rychle´jsi, spolehlivejsi ..) SAMBA nebo MARS pro pripojeni W95
> klientu k Linuxu ?

Vidim, ze se do toho nikdo nehrne, tak shrnu nase zkusenosti. Nejprve se
nam zalibil MARS, protoze mame celou sit Novellskou, ale nepodarilo se
nam ho rozchodit, aby byl stabilni. Pouzivali jsme tusim pl17 na RHL6.0.
V siti mame klienty Novell pro win 95/98 verze 3.1SP2, ale obcas disky
znicehonic "upadavaly" a dely se divne veci, uz se presne nepamatuji.
Dost jsme experimentovali, psali jsme autorovi, ale nic jsme nezjistili
a autor nereagoval.

Tak jsme pak vyzkouseli sambu, a zda se byt asi 20x rychlejsi nez MARS a
skutecne dobre funguje. Jenom se musi doinstalovat do win95/98 klient
site Microsoft - pokud ho tam uz nemate.

Ale server s Netware je porad mnohem rychlejsi.

Zdravi

Petr Soucek